الهه احمدی: حالا ورزش بانوان را بهتر می‌شناسند

الهه احمدی گفت: من با عملکرد در المپیک ثابت کردم که مدال‌آوری در سطح چنین بازی‌هایی بسیار سخت است و کاری که تیراندازی انجام داد شبیه یک معجزه بود.

وی ادامه داد: برای گرفتن مدال باید یک کار سخت چندین ساله انجام شد و توقعات هم اندازه اقداماتی باشد که صورت می‌گیرد. اگر شرایط مهیا باشد، باید توقع کسب مدال هم داشت. در غیر این صورت نباید انتظار داشت که بر روی سکو برویم.

احمدی تاکید کرد: استعداد تیراندازی در ایران وجود دارد و تنها ما در این المپیک ثابت کردیم که این پتانسیل می‌تواند بیش از گذشته تاثیرگذار باشد. البته در این دوره تنها در حد حضور در المپیک بودیم چون معتقدم که مدال‌آوری کار ساده‌ای نیست و باید برای رسیدن به موفقیت ریاضت کشید.

تیرانداز المپیکی ایران با بیان اینکه نقاط ضعف تیراندازان ما نسبت به سایر کشورها بسیار زیاد بود، ادامه داد: هرچند توانستم در فینال این بازی‌ها حضور پیدا کنم اما اشکالات زیادی هم وجود داشت به طوری که معتقدم باید سخت‌تر تمرین می‌کردم. ما احتیاج داریم که تمرین‌هایمان المپیکی باشد تا بتوانیم در چنین مسابقه‌هایی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

احمدی در عین حال تصریح کرد: پیش از اعزام به المپیک مسابقه‌های خوبی را پشت سر گذاشته بودیم، اما نقطه ضعف اصلی در تمرین ما بود که باید این اشکال برطرف شود. فکر می‌کنم فدراسیون کار خود را انجام داده است، اما در هر حال توقعم این است که برای تیراندازی در حد المپیک فکر شده و شرایط فراهم شود.

وی با بیان اینکه تجربه موضوعی است که به صورت روز به روز ایجاد می‌شود افزود: از همین فردا باید برای ۴ سال آینده برنامه‌ریزی شود و تمام امکانات مهیا باشد تا شانس حضور بر روی سکوی تیراندازان به وجود آید.

این تیرانداز المپیکی در پاسخ به اینکه به نظر می‌رسد ورزش بانوان با راهیابی شما به فینال المپیک در بین مردم شناخته شد، گفت: من خودم را در این حد نمی‌دانم که بخواهم چنین موضوعی را مطرح کنم اما بسیار خوشحالم که حالا نگاه دیگری به ورزش بانوان می‌شود. پیش از این هر صحبتی که در حوزه بانوان می‌شد به گوش هیچ کس نمی‌رسید. همیشه مردم نقش بسزایی را در ورزش داشتند، حتی اگر در کوتاه مدت نقش آن‌ها به نتیجه‌ای نرسد. حمایت و انرژی مردم در موفقیت یک ورزشکار بسیار مهم است.

احمدی با تاکید بر اینکه ورزش بانوان از ظرفیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: پیش از این آن گونه که باید برای ورزش بانوان ارزش قائل نمی‌شدندو می‌توان گفت که امکانات بانوان در حد آقایان نبود. همیشه این گونه است که اگر ورزشکاری مدالی داشته باشد دیده می‌شود و در بین مردم هم شناخته شده است. اما بانوان چون مدالی در دست نداشتند، نمی‌توانستند آن گونه که باید در جامعه شناخته شوند.

وی ادامه داد: پیش از این هم گفته بودم که بانوان چون مدال ندارند کسی آن‌ها را نمی‌شناسد و فکر می‌کنم حالا نسبت به گذشته شاهد یک حرکت رو به جلو هستیم و خوشحالم که راهیابی من به فینال المپیک باعث شد که ورزش بانوان نسبت به قبل شناخته‌تر شود.

این تیرانداز المپیکی اظهار امیدواری کرد که عملکرد خوب بانوان در المپیک لندن بتواند مسیر جدیدی را پیش روی این بخش قرار دهد تا مشکلاتی که بر سر راه بانوان قرار دارد برداشته شود و بانوان ورزشکار به حقشان برسند.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.