الوطن:‌ سخنگوی وزارت خارجه سوریه در مرخصی رسمی ۳ ماهه به سر می‌برد

۲۲م آذر ،

alarabiya3.jpg

علی‌رغم انتشار یافتن خبرهای مبنی بر جدا شدن سخنگوی وزارت خارجه سوریه از نظام این کشور، روزنامه الوطن سوریه با تکذیب این خبر نوشت: سخنگوی وزارت خارجه سوریه در مرخصی رسمی به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این روزنامه سوری در واکنش به خبرها انتشار یافته در زمینه جدایی جهاد مقدسی، سخنگوی وزارت خارجه سوریه از نظام این کشور نوشت: مقدسی از نظام جدا نشده است و در مرخصی رسمی سه ماهه خود به سر می‌برد و در یک چارچوب رسمی از کشور خارج شده است.

روزنامه الوطن با اشاره به این اطلاعات، خبرها مبنی بر جدایی مقدسی را از نظام سوریه تکذیب کرد.

روزنامه مذکور در خصوص انتشار یافتن خبرهای مبنی بر تعیین لونا الشبل، مجری سابق الجزیره در پست سخنگوی وزارت خارجه سوریه به جای جهاد مقدسی نوشت: این شایعه‌ها در شبکه‌های اجتماعی مطرح است و صحت ندارد.

رسانه‌های نزدیک به نظام بشار اسد، رییس جمهوری سوریه بعد از انتشار یافتن خبر برکناری مقدسی اعلام کردند که سبب برکناری مقدسی اظهارات وی چند ساعت قبل از انتشار یافتن خبر جدایی‌اش بوده است. مقدسی اعلام کرده بود که دمشق هر اتفاقی که بیفتد، از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم در سوریه استفاده نمی‌کند

و این مساله‌ای بود که وزارت خارجه سوریه با آن مخالفت و آن را خروج وی از چارچوب تعیین شده عنوان کرده بود.

دفتر اطلاع رسانی شورای نظامی مخالفان سوریه نیز دو روز بعد از انتشار یافتن خبر برکناری مقدسی مدعی شد که نیروهای نظامی خانه وی را در منطقه المزه در دمشق به آتش کشیدند.

روزنامه انگلیسی “گاردین” نیز نوشته است که مقدسی به آمریکا سفر کرده نه به لندن.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.