الکترای یوجین اونیل در آتن سوگوار شد

۱۵اردیبهشت،

یانیس هواردوس، کارگردان شناخته شده و مطرح یونان، نمایشنامه ˝الکترا سوگوار می‌شود˝ نوشته یوجین اونیل، که یکی از برترین آثار قرن بیستم محسوب می‌شود را در تئاتر ملی یونان به روی صحنه برده است.

به گزارش هنرآنلاین، اجرای نمایش “الکترا سوگوار می‌شود” که یوجین اونیل، نمایشنامه‌نویس برجسته آمریکایی آن را در سال ۱۹۳۱ میلادی نوشته است.

“الکترا سوگوار می‌شود”، داستان یک خانواده به نام مانون را تحت قوانین بریتانیا و بعد از بازگشت پدر این خانواده از جنگ داخلی آمریکا روایت می‌کند.

بنابر این گزارش، در این اجرا که با استقبال کم نظیر تماشاگران روبرو شده و به نوشته منتقدان تئاتر، یکی از بهترین تئاترهای اجرا شده در آتن طی ۶ ماه قبل است، بازیگران در سه پرده، زندگی در یک فضای پر از فشار را تحت قوانین سخت یک جامعه را به نمایش می‌گذارند.

یانیس هواردوس، کارگردان این نمایش که مدیر تئاتر ملی آتن نیز هست، دربارهٔ این اجرا گفته: “داستان الکترا سوگوار می‌شود، یک اقتباس از نمایشنامه اورستیا نوشته آشلیوس، نمایشنامه‌نویس یونان باستان است و به خاطر همین نزدیکی، نمایشنامه الکترا را اجرا کردیم. سبب مهم دیگر اینست که خانواده در مرکز این داستان قرار دارد. نابود شدن خانواده مانون و روابط متشنج اعضاء این خانواده، به عقیده من، شبیه بسیاری از شکنجه‌هایی است که ما در زندگی‌مان به عنوان یک ملت تحمل کرده‌ایم و هنوز هم ادامه دارد.”

در این نمایش “الکترا سوگوار می‌شود”، کاریفیلیا کارابتی، نقش کریستین مانون، مادر خانواده و کریستین مانون هم به عنوان یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی این نمایشنامه یعنی اورین مانون (پسر خانواده) بازی می‌کند.

ماریا پروتوپاپا نیز در نقش لاوینیا (دختر خانواده) روی صحنه می‌آید. او نقشی را بازی می‌کند که بخاطر روابط سخت وی با دیگر اعضای خانواده تحت شرایط حاکم و رفتاری که وی در دوران جوانی داشته، کمی پیچیده می‌شود.

پروتوپاپا در مورد نقش خود به یورونیوز گفته: “من سعی کردم با تمرکز بیشتر بروی شخصیت منفی این نقش، به آن نزدیک شوم. به خصوص بعضی از رفتارهایی که در جوانی‌اش داشته است. کارهایی را که او می‌کرد، دوست داشتم. اینکه او بسیار مطلق فکر می‌کند و همه چیز را یا سیاه و یا سفید می‌بیند. بعد سعی کردم یک جبر مطلق از زندگی پیدا کنم، اینکه چطور همه باید زندگی‌شان را ادامه بدهند. فکر کردم که یک قانون بسیار سخت وجود دارد و یک دستورالعمل استفاده که چطور با این قانون به زندگی‌تان ادامه بدهید.”

نمایش “الکترا سوگوار می‌شود”، آخرین نمایشی است که یانیس هواردوس در سمت مدیر هنری تئاتر ملی یونان کارگردانی می‌کند و در حالی‌که دوره مدیریت او که یکی از بزرگترین کارگردانان تئاتر یونان است تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد، هنوز نام جانشین وی اعلام نشده است.

اجرای نمایش “الکترا سوگوار می‌شود” تا روز ۱۹ ماه می ۲۰۲۴ میلادی (۲۹ اردیبهشت ماه) در تئاتر ملی یونان ادامه دارد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.