الگوسازی والدین، مهمترین اصل در انتقال مفاهیم قرآنی به کودکان است

مهدی فاضلی روز پنجشنبه در گفت گو با ایرنا افزود: بچه ها در درجه اول به رفتارهای عملی والدین توجه می کنند و آنها را الگوی رفتاری خود قرار می دهند.

مدیر موسسه شکوفه های بهشت ریحانه النبی این نوع الگو سازی را یک سبک جدید و تاثیرگذار در آموزش مفاهیم قرآن به کودکان دانست و گفت: دراین روش مربی قرآنی کودکان در اثنای برگزاری کلاس های خود، برای مادران کودکان نیز کارگاه آموزشی تشکیل می دهد تا خود مادران نیز با شیوه های آموزشی آشنا شوند و در خانه به آموزش قرآن به فرزندان شان بپردازند.

به گفته وی بسیاری از مادران انگیزه و توان اجرای برنامه های دینی را دارند اما به شیوه های آموزشی مسلط نیستند و ضروری است مسوولان ذیربط دراین خصوص نسبت به هماهنگ سازی آموزش بین مدرسه و خانه چاره ای بیاندیشند.

وی برگزاری ۷۵کارگاه آموزشی برای افزون بر دوهزار مادر تهرانی را در طول دوسال اخیراز سوی موسسه مذکور، اقدامی قابل توجه دراین راستا ارزیابی کرد.

فاضلی درباره سایرشیوه های نوین آموزش قرآن یادآور شد: استفاده از ابزارهایی مانند شعر، قصه، بازی، تصویرسازی، نقاشی، کاردستی و نمایش باعث ابداع شیوه های جذاب آموزش قرآن به کودکان شده است.

وی برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در جزیره قشم را فرصتی مغتنم برای ارائه این شیوه ها به علاقه مندان اعلام کرد و گفت: درحاشیه این نمایشگاه دو دوره تربیت مربی قرآنی باشرکت افزون بر ۱۰۰نفر در مجموع در شهرهای قشم و هرمز برگزار می شود.

به گفته وی هر یک از این دوره ها حداکثر پنج روز طول می کشد و شرکت کنندگان که بیشتر از کانون های فرهنگی هنری مساجد، موسسات قرآنی و مهدهای کودک قشم هستند، دوره تخصصی آموزش قرآن به کودکان را فرا می گیرند.

وی آموزش حفظ قرآن و بازی های آموزشی، آموزش نماز با سبک شخصی سازی و روش تلفیق، آموزش روخوانی با رنگ آمیزی و آموزش مفاهیم با شعر را از جمله آموزش های مهم این دوره ها اعلام کرد و گفت: ارائه شیوه های نوین آموزش قرآن برای تسهیل و جذاب سازی آموزه های دینی، آماده سازی مسیر آموزش به منظور درون سازی و افزایش مشارکت در یادگیری به صورت غیرمستقیم نیز از مهم ترین اهداف این دوره ها بشمار می رود.

فاضلی که مدرس این دوره هاست، سطح یادگیری و انگیزه مربیان قرآنی شرکت کننده در این دوره ها را در قشم و هرمز بسیار بالا خواند و خواستار حمایت حقوقی و محتوایی از این افراد برای تاسیس موسسات قرآنی، تربیت کادر ماهر، تامین تجهیزات مناسب، شرکت در جشنواره های مختلف و برقراری ارتباط با آموزش و پرورش، بهزیستی و امثال آنها شد.

اولین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم قشم از چهارم تا چهاردهم مردادماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قشم از ساعت ۱۸تا ۲۴دایر است./ک۳

۱۸۷۱/۶۶۸/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۳۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.