الگوهای زیست‌محیطی؛ محور توسعه پایدار صنعت مس

جمعه ۲۳ تیر – ۱۲:۵۵:۳۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در نشست تخصصی مدیریت پسماند، بازیافت و بایومس اظهار کرد:

بزرگنمایی:  

شرکت ملی صنایع مس ایران توسعه پایدار را مبنای فعالیت‌های خود قرار داده است و به همین دلیل با نگاه هزینه، به مسائل زیست محیطی نمی‌نگرد. بلکه محیط زیست در حقیقت سرمایه‌ای بزرگ و محور اصلی توسعه پایدار است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، اردشیر سعدمحمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این مطلب در نشست تخصصی مدیریت پسماند، بازیافت و بایومس، تصریح کرد: در کشورمان شرکت ملی صنایع مس ایران نخستین شرکتی بود که به صورت جدی در زمینه امحای روغن آسکارل و خروج آن از کشور اقدام کرد.
وی تصریح کرد: روغن آسکارل سرطانزاست و با نفوذ به گیاهان و دام می‌تواند وارد زندگی انسان شده و آسیب‌های غیرقابل جبرانی را به بار بیاورد.
سعدمحمدی به مدیریت پساب‌های ARD در شرکت ملی صنایع مس ایران اشاره کرد و افزود: این پساب‌ها که ناشی از شسته شدن عناصر فلزی هستند، در صورت باقی ماندن در محیط زیست می‌تواند آسیب‌های زیست‌محیطی و مشکلات فنی و تکنیکی را به همراه داشته باشد.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص بازیافت پساب‌های کارخانه فرآوری تصریح کرد: با به کارگیری
تیکنرهای ته‌ریز خمیری بازیابی پساب‌های با غلظت ۶۰ درصد محقق شده است که که ضمن دستیابی به میزان آبگیری مناسب مقدار کمتر دوغاب به سد باطله منتقل و در مصرف آب فرایند، صرفه جویی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران همچنین با اشاره به وجود ذخایر مس قابل توجه در استان یزد، از محمد رضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست خانه ملت خواست همکاری‌های لازم را در خصوص سرمایه‌گذاری در صنعت مس و توسعه این صنعت همراه با اجرای تعهدات زیست محیطی به عمل آورد.
وی خاطر نشان کرد: صنعت مس نقش اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مهمی در منطقه ایفا می‌کند. از اینرو باید در سطوح مدیریتی تصمیم‌گیری‌ها در راستای توسعه این صنعت باشد.
سعدمحمدی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع مس ایران متعهد به اجرای EIA است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌هایی در راستای ارتقای تولید همراه با حفظ اصول زیست‌محیطی در حال انجام است.
وی به سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی صنایع مس ایران در طرح‌های توسعه‌ای اشاره و تصریح کرد: تمامی این طرح‌ها در حال اجرا و صنعت مس کشور در حال گسترش است. با طرح‌های درنظر گرفته شده، طی چهار سال آینده جایگاه ایران در تولید کاتد از رتبه بیست و دوم جهانی به هفتم ارتقا خواهد یافت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۳۱۲۵۵۳۶۰۹۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.