الگوی جامع کتابخانه های دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات تدوین می شود

به گزارش ایرنا و براساس اعلام روز دوشنبه دانشگاه آزاد اسلامی، رییس کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات با اعلام این خبر گفت: بزودی یکی از بزرگترین مجتمع های کتابخانه ای کشور در هشت طبقه و با مساحتی در حدود ۴۲ هزار و ۴۶۶ متر مربع با سالن اجتماعاتی بالغ بر ۵۰۰ نفر ظرفیت و ظرفیت پذیرش هفت هزار و ۵۰۰ نفر مراجعه کننده و دارای ظرفیت مخزن یک میلیون جلد کتاب در واحد علوم و تحقیقات به بهره برداری می رسد.

‘عرفان لطفی’ از راه اندازی سیستم مکانیزه گردش و امانات کتاب و منابع در کتابخانه های این واحد دانشگاهی از ابتدای سال جاری خبر داد و این اقدام را در راستای بهره مندی هرچه بیشتر، آسان تر و سهل تر دانشجویان واحد از تمامی کتابخانه های موجود در سطح واحد علوم و تحقیقات دانست.

به گفته وی، سالانه چهار هزار جلد کتاب به کتابخانه واحد علوم وتحقیقات افزوده می شود.

لطفی، تهیه نرم افزار جهت دیجیتال کردن پایان نامه های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی و استفاده از آخرین منابع و روش های خدمات پیشرفته مبتنی بر فناوری های روز برای دستیابی هرچه بیشتر و بهتر محققان به اطلاعات و ایجاد ارتباط بیشتر با سایر کتابخانه های مراکز مهم تأمین اطلاعات در خارج از کشور و افزایش تعداد پایگاه های کتابخانه دیجیتال براساس نیازها را از برنامه های مهم کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات عنوان کرد.

وی گفت: طرح ‘توسعه کتابخانه مرکزی و تحول سیستم اطلاع رسانی علمی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی’ یکی از مهمترین برنامه های واحد علوم و تحقیقات است که خود شامل طرح همکاری و امانت بین کتابخانه‌ای، ایجاد پایگاه اطلاعات اسناد و مدارک علمی (پایان نامه ها و طرح‌های پژوهشی) و ساماندهی سفارش، خرید و توزیع نشریات لاتین (از طریق تبدیل به شکل الکترونیکی) است که توسط این کتابخانه صورت پذیرفته و مراحل انجام آن در دست اقدام است.

رییس کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات به مراجعه روزانه هزار دانشجو به این مرکز کتابخانه ای، ۸۰۰ دانشجو به کتابخانه های دانشکده های واحد و مراجعه روزانه بیش از ۳۰۰ دانشجو به دو سایت کتابخانه دیجیتال این واحد دانشگاهی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه واحد علوم وتحقیقات، بهره گیری از خدمات تهیه مدارک علمی از کتابخانه بریتانیا (بی ال) را برای مراجعان فراهم می کند.

تعداد ۱۰۴ هزار و ۶۶۸ جلد کتاب به زبان فارسی، ۹۶ هزار و ۲۴۵ جلد کتاب به زبان لاتین، بیش از ۲۵ هزار پایان نامه تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات و ۳۷ هزار و ۸۰۰ عنوان پایان نامه تحصیلات تکمیلی دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در کتابخانه واحد علوم و تحقیقات موجود است و در اختیار دانشجویان واحد قرار می گیرد.

فراهنگ ** ۱۰۵۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۳۱۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.