امامت به عنوان درس رسمی حوزه تدریس شود

آیت الله صافی:

خبرگزاری پانا: آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: باید در حوزه های علمیه مباحث امامت به صورت دروس رسمی آموزش داده شود تا متخصصان برجسته ای در این موضوعات تربیت شوند.

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا، این مرجع تقلید در دیدارمسئولان بنیاد فرهنگی امامت، با اشاره به سابقه تعلیم امامت در حوزه های علمیه شیعه و ابزار تاسف از این که در طول قرن های گذشته، توجه به مباحث اعتقادی در حوزه ها کم رنگ شده است، اظهار داشت: باید در حوزه های علمیه این علوم و معارف به صورت دروس رسمی آموزش داده شود تا متخصصان برجسته ای در این موضوعات تربیت شوند.

 

معظم له اضافه کرد: باید در کنار تدریس مباحث امامت، سایر معارف اهل بیت (ع) نیز مورد توجه جدی قرار گیرد تا مبانی اعتقادی در جامعه به صورت کامل و جامع تقویت و توسعه یابد.

آیت  الله صافی گلپایگانی  با تقدیر از کسانی که  در عرصه تبیین و دفاع از حریم اهل بیت (ع) فعالیت می کنند، گفت: ارزش تالیف حتی یک جلد کتاب و یا جلسه ای که در راستای این مباحث گذاشته می شود، قابل اندازه گیری نیست و همه کسانی که از این کار حمایت مادی و معنوی می کنند، باید شکرگزار باشند که خداوند متعال چنین توفیقی را نصیب آنان کرده است . 

این مرجع تقلید با تاکید بر تقویت بنیاد امامت، خطاب به دست اندرکاران این بنیاد، تاکید کرد: وظیفه ای که شما بر عهده گرفته اید یکی از مهمترین کارهائی است که حوزه های علمیه باید انجام دهند.

معظم له با تاکید بر لزوم کمک و حمایت فکری از آحاد مردم در سراسر کشور، یادآور شد: با توجه به امکانات ارتباطی جدیدی که فراهم آمده است می توان این وظیفه را به خوبی انجام داد.

در ابتدای این دیدار که با حضور آیت  الله میلانی، رئیس هیئت امناء و معاونان بنیاد فرهنگی امامت برگزار شد، حجت  الاسلام و المسلمین سبحانی، مدیرعامل بنیاد به تشریح فعالیت های آموزشی و پژوهشی این مرکز پرداخت و  گزارشی  ازآموزش های مرکز تخصصی امامت در سطح ۳ حوزه و نیز دوره های آموزشی کوتاه مدت و میان مدت در حوزه های علمیه، دانشگاه ها و سایرمراکز فرهنگی در شهرهای مختلف ایران و پژوهش های در دست اقدام را ارائه کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.