امام جمعه بابل: وضع برخی از سواحل مازندران از سواحل مدیترانه بدتر است

 امام جمعه بابل ‌با بیان اینکه وضع برخی از سواحل مازندران از سواحل مدیترانه بدتر است، گفت: جلوی تعطیلی بخشی از احکام الهی در سواحل گرفته شود.از شهرستان بابل به نقل از حجت‌الاسلام حسن روحانی با تاکید بر رعایت حفظ حرمت در ماه رمضان اظهار داشت: جامعه اسلامی ما باید این ماه را محترم بشمارد.

وی تصریح کرد: حفظ حرمت ماه رمضان نیز مورد تاکید خدای متعال و ائمه اطهار است.

امام جمعه بابل با اشاره به برخورد امیر المومنین علی(ع) با حرمت‌شکنان ماه رمضان خاطرنشان کرد: علی(ع) با حرمت‌شکنان ماه رمضان حکم شرعی را اجرا می‌کرد و با شلاق با حرمت‌شکنان برخورد می‌کرد.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در زمان برخورد با حرمت‌شکنان ماه رمضان تاکید می‌کرد که این شلاق را به خاطر حرمت‌شکنی ماه رمضان و روزه‌خواری در جلوی نگاه‌های مردم می‌زنم.

امام جمعه بابل در ادامه با تاکید بر حفظ حرمت ماه رمضان توسط مسافران و افراد بیمار یادآور شد: قهوه‌خانه‌ها و مسافرخانه‌ها باید از سوی مسئولان مورد نظارت قرار گیرد تا برخورد مناسبی با حرمت‌شکنان ماه رمضان انجام شود.

این مسئول رعایت حرمت ماه رمضان را خواسته آحاد مومنان ذکر کرد و تاکید کرد: روزه داران نمی‌توانند بی‌حرمتی به ماه رمضان را تحمل کنند و دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز باید در این ارتباط فعال‌تر عمل کنند.

روحانی در ادامه خواستار نظارت بیشتر بر طرح دریا و اطراف آن شد و با اشاره به حضورش در یکی از سواحل مازندران گفت: وضع برخی سواحل مازندران از سواحل مدیترانه نیز بدتر است.

وی ادامه داد: رمضان ماه احترام است و نباید اجازه داد افراد در کنار سواحل بخشی از احکام الهی را تعطیل کنند.

این مسئول با اعلام اینکه برخی‌ها برای حرمت‌شکنی استفتاء را بهانه می‌کنند، گفت: فرو بردن سر زیر آب حکمش مشخص است و این مسئله نیاز به استفتاء ندارد.

امام جمعه بابل اضافه کرد: اگر کسانی در روزهای ماه مبارک رمضان به درون آب دریا بروند و شنا کنند عمل باطل کننده روزه را در ماه انجام می‌دهند.

این مسئول سخنانش را با این سئوال ادامه داد: چرا مسئولان امر، حکم این مسئله را نمی‌پرسند که چه هست؟ آیا اجازه دادن این صحنه‌ها شکستن حرمت ماه مبارک رمضان نیست؟

وی تصریح کرد: تکلیف برخی از احکام در ماه رمضان مشخص است و نیاز به استفتا ویژه و بهانه کردن این موضوع نیست؟.

روحانی در پایان تاکید کرد: آنچه که بدیهی است اجرایی شود تا نسبت به ماه رمضان بی‌توجهی نشود.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.