امام جمعه شهرکرد:خلیج فارس، دارایی و افتخار ملی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ‘ محمدعلی نکونام گلپایگانی’ در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت:موضوع خلیج فارس به عرصه جهادی کشور و نظام جمهوری اسلامی تبدیل شده است و دشمن می کوشد با بهره گیری از این موضوع و تحریف تاریخ، به فرهنگ کهن و دیرین ملت ایران ضربه بزند.

وی تصریح کرد: برخی کشورهای عربی منطقه با تحریک اربابان غربی خود و تحریف و وارونه نشان دادن اسناد تاریخی ملت ها، در ایجاد تشویش و بحران در منطقه گام بر می دارند و با این اقدام در تلاشند نوکری خود را نشان اربابانشان دهند.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: ایرانیان، به ایرانی بودن خود افتخار می کنند و در پرتو رهنمودهای اسلام عزیز، از افتخارات دینی و ملی خود با قدرت هر چه تمام تر دفاع می کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خطاب به دشمنان ملت ایران تصریح کرد: دشمنان بدانند که خلیج فارس، از ارزش های به جان بسته ملت ایران است و این ملت، اجازه هیچ گونه تعرضی به ارزش های خود نخواهد داد و هرگونه تعرضی را با پاسخی کوبنده جواب می دهد.

حجت الاسلام نکونام در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به شروع تبلیغات رسمی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ‘ اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ’، ادامه داد:مردم استان با شرکت پرشور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال گذشته، برگ زرین دیگری بر افتخارات خود افزودند و مردم این حوزه انتخابیه نیز با همان شور و نشاط انقلابی در مرحله دوم انتخابات، از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد.

وی به دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه ‘ اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ’ و حامیان آنها توصیه کرد: در تبلیغات انتخاباتی، حرمت یکدیگر را نگه دارند و از تهمت و هرگونه نسبت ناروا به یکدیگر پرهیز کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به فرا رسیدن نهم اردیبهشت روز شوراها و آغاز هفته’ شهر و شهروند’ اشاره کرد و گفت: منتخبان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصول ‘ وحدت، همدلی، همراهی و ترجیح منافع مردم و شهر و روستا به منافع فردی ‘ را در مصوبات و قوانین تصویب شده در نظر گیرند.

وی با اشاره به سفر خود به مناطق مرزی شمالغرب کشور و دیدار با رزمندگان سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام چهارمحال و بختیاری مستقر در مناطق مرزی کشور، تاکید کرد: مرزبانی و حفاظت از مرزهای نظام اسلامی از ارزش بالایی برخوردار است و به فرموده پیامبر اکرم (ص) در نظر خداوند متعال، یک روز مرزداری از همه دنیا و آنچه در آن است، ارزشمند تر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ائمه جمعه شهرهای مختلف چهارمحال و بختیاری نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته، با تبریک فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس، بر اقتدار نظام اسلامی در صیانت از ارزش ها و افتخارات خود، تاکید کردند.

۵۴۷/۶۸۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۸۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.