امام جمعه قم: تاکنون کسی جواب نداده مخارج میلیاردی انتخابات از کجا تامین می‌شود

۲۹فروردین۱۳،

آیت‌الله رضا استادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد‏، انتخابات ریاست جمهوری را حساس دانست و تاکید کرد: مراحل برگزاری انتخابات از پیش از ثبت نام تا روز رای گیری و اعلام نتایج نوعی امتحان برای مردم و کاندیداها است.

اهم سخنان خطیب جمعه قم در ادامه به نقل از مهر می‌آید:

  • کسی که فکر می کند در این انتخابات ثبت نام کند، یا از او تقاضا می گردد اعلام کاندیداتوری کند و پس از آن سخنرانی و تبلیغات می‌کند در همه مراحل یادش باشد که در حال امتحان است.
  • رئیس جمهور شدن هم قوای جسمی می‌خواهد و هم آرامش روحی لازم دارد و کاندیداها باید بدانند آیا قدرت این کار اجرایی سنگین را دارند. اگر این کار از کسی ساخته نباشد ولی اقدام به ثبت نام کند‏، این نوعی بی‌تقوایی است.
  • اینکه دیگران را تخریب و دربارهٔ فعالیت‌های انجام شده سیاه نمایی می‌کنند و ۳۰ سال خدمات قبل را زیر سئوال ببرند تا خودشان رای بیاورند درست نیست.
  • این سئوال برای مردم بوده و هنوز هم هست و تاکنون کسی به آن جواب نداده که مخارج میلیاردی انتخابات از کجا تامین می‌شود؛ این مخارج از جیب کاندیداها هزینه می‌شود یا خدای ناکرده از دولت است یا اشخاص دیگری این هزینه را تامین می‌کنند؟ کسی که این پول‌ها را تامین می‌کند چه قصدی دارد و اگر این هزینه‌ها از دولت تامین می‌شود که مشکل دارد.
  • یکی از بهترین جملاتی که مقام معظم رهبری دربارهٔ ارتش فرمودند این بود که ارتشی‌ها افتخار کنند که در ارتش خدمت می‌کنند. این یک واقعیت است چراکه ارتش مملکت ما ارتش امام زمان(عج) است، یعنی کل ارتشی‌ها سرباز امام زمان(عج) می باشند، همان طور که حوزویان و اهل علم این جایگاه را دارند.
  • کجای دنیا ارتشی وجود دارد که فرمانده کل آن یک مجتهد جامع الشرایط و نایب امام زمان(عج) باشد، بنابراین ما هم باید به این ارتش افتخار کنیم.
  • موفقیت ارتش در نبرد ۸ ساله جنگ تحمیلی و دستیابی به پیشرفت‌های مختلف در صنایع نظامی از دیگر ویژگی‌های ارتش است. به واسطه خدمت عظیمی که ارتش می‌کند و توفیقی که خدای متعال داده که ارتش تحت فرماندهی یک مجتهد جامع الشرایط است، آن رعبی که باید در دل دشمن وجود داشته باشد تا حدودی قرار دارد.
  • سرباز امام زمان بودن  وجه اشتراک ارتشی‌ها و حوزویان است. همان طوری که به طلبه‌ها گفته می‌شود کارهای بد آنها به کیان روحانیت لطمه می‌زند، ارتشی‌ها هم باید در انجام مسئولیت‌ها و رفتارهای خانوادگی و اجتماعی مراقب باشند که به کیان ارتش لطمه نخورد.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.