امام جمعه مشهد در اولین یادواره شهدای شاندیز:برگزاری یادواره‌های شهدا تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان است

خبرگزاری آریا – اولین یادواره شهدای کوی آیت الله سعیدی(پاچنار) و ۵۴ شهید پایگاه های بسیج در شاندیز با حضور خانواده معظم شاهد و امام جمعه مشهد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، امام جمعه مشهد روز گذشته در اولین یادواره شهدای کوی آیت ا… سعیدی(پاچنار) و ۵۴ شهید پایگاه های بسیج در شاندیز گفت: باید شور و هیجان شهدا که برای پیروزی انقلاب جان خود را فدا کردند، در نظرمان باشد تا بدانیم که ما در کجای این جریان قرار داریم.
آیت ا… علم الهدی اظهار داشت: برپایی یادواره شهدا برای این نیست که آن ها با رفتنشان داغ بر دل ما گذاشته اند، بلکه برای تجدید میثاق با افرادی است که اوج گرفتند، پرواز کردند و به نقطه ای رسیدند که با انبیا و اولیای الهی همنشین شده اند.امام جمعه مشهد با بیان این که غرب از ابتدای انقلاب با ما دشمنی کرده است، گفت: از روز اول که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، تمام جریان های استکباری و عناصر شیطانی غرب به سرکردگی آمریکا با این نظام و انقلاب دشمنی پیدا کردند.
«آیت ا… علم الهدی» افزود: دشمنی غرب به دلیل ساقط شدن رژیم شاه نبود زیرا آن ها شاه را برای معالجه و درمان حتی به کشورشان راه ندادند و او با ذلت جان داد و از دنیا رفت.وی در ادامه سخنانش گفت: دشمنی غرب به خاطر این بود که این انقلاب به اسلام وابسته است و توانسته است قرآن و اسلامی را که در چهاردیواری مساجد حبس بود، بیرون بیاورد و معادله سیاسی دنیا را برهم زند. به همین دلیل دشمنان با مردم این کشور به مقابله پرداختند.
امام جمعه مشهد گفت: در جنگ تمام قدرت های استکباری با صدام همکاری کردند و یک جنگ نابرابر را بر ما تحمیل کردند و بیش از ۱۵۰ کیلومتر از خاک کشور ما را تصرف کردند با این خیال خام که می توانند این انقلاب را سرکوب کنند.
«علم الهدی» افزود: رزمندگان این کشور اسلامی با کمترین مهمات و امکانات اما با اخلاص و ذکر یا حسین(ع) و یا مهدی(عج) زیر باران گلوله ۸ سال جنگیدند و از میدان مین عبور کردند بدن آن ها تکه تکه شد اما تن به خواری و ذلت ندادند.
عضو مجمع خبرگان رهبری اظهار داشت: نتیجه آن جانبازی ها و مقاومت ها این شد که پس از گذشت ۳۳ سال از پیروزی انقلاب، دشمنان این نظام جرات نزدیک شدن به کشورمان را نداشته باشند، زیرا آن ها مقاومت و ایستادگی رزمندگان و شهدا را در طول دوران دفاع مقدس دیده اند


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.