امام جمعه مشهد: معنای فرهنگ فاطمی دفاع واقعی از امامت و ولایت است

آیت الله ‘سید احمد علم الهدی’ روز چهارشنبه در اجتماع عظیم عزاداران فاطمی در حرم مطهر امام رضا (ع)، افزود: همانگونه که حضرت فاطمه زهرا (س) در دفاع از ولایت و امامت ثابت قدم بوده و حتی در این راه به شهادت رسیدند ما نیز باید در این عرصه بیش از پیش ثابت قدم باشیم.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: امروز مشهد مقدس با حضور گسترده عزاداران سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) حال و هوای عاشورایی و زهرایی پیدا کرده و مردم ولایت مدار بار دیگر با حضور باشکوه خود در این مراسم و از جمله اجتماع عظیم عزاداران فاطمی ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت فاطمه (س) نشان دادند.

نماینده مردم استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: این اجتماع عظیم بار دیگر عمق و عظمت عشق و وفاداری دلباختگان اهل بیت (ع) را به حضرت زهرا (س) به اثبات رسانده و مردم با این حضور پرشور خود نام خود را در صف ارادتمندان آن حضرت به ثبت رساندند.

زائران و مجاوران و دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این آیین با عزاداری و سینه زنی در رثای سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اشک ماتم ریختند.

تعدادی از شرکت کنندگان نیز با در دست داشتن پرچم بحرین و دست نوشته هایی به زبان عربی حمایت خود را از مردم این کشور در خیزش بیداری اسلامی برابر ظلمهای آل خلیفه و آل سعود نشان داده و جنایات حکام این کشورها را محکوم کردند.

در پایان این مراسم و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور پرشور زائزان و مجاوران حرم امام رضا (ع) در صحنهای جمهوری اسلامی، جامع رضوی ، غدیر و آزادی حرم مطهر رضوی تشییع شد.

پیکرهای مطهر این شهدا قرار است یازدهم اردیبهشت ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور تشییع و به خاک سپرده شوند.

۷۴۹۰/۶۵۹/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۶۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.