امام جمعه مشهد: نمی توان اختیارات ولی فقیه را در چند ماده قانونی محدود کرد

امام جمعه مشهد: نمی توان اختیارات ولی فقیه را در چند ماده قانونی محدود کرد

ایرنا –  امام جمعه مشهد گفت: بر مبنای گفته امام راحل، ولایت فقیه همان ولایت معصوم است و هر اختیاری که امام معصوم دارد، آن اختیار را ولی فقیه نیز دارد، بنابراین نمی توان اختیارات ولی فقیه را در چند ماده قانونی محدود کرد.
 
آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در جمع طلاب بسیجی تبریز با اشاره به توطئه های دشمنان در تضعیف جایگاه و نقش ولایت فقیه، افزود: هدف اصلی دشمنان ترویج افکار ضاله و التقاطی از مفهوم ولایت فقیه در جامعه است.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امام راحل با احیای اصل ولایت مطلقه فقیه، حکومت دینی را بنیان نهاد که از برکاتش بیداری اسلامی در جهان است.
 
وی با تأکید بر این که همه مشروعیت نظام از نظر دینی در گرو ولایت و تبعیت از ولی فقیه است، خاطرنشان کرد: اصل ۵۷ قانون اساسی قوای سه ‎گانه کشور را زیر نظر ولایت مطلقه می داند و اصل ۱۱۰ نیز سلسله اختیارات و حدود را برای ولی فقیه مشخص کرده و این به معنای این است که غیر ولی فقیه شخص دیگر حق دخالت در آنها را ندارد.
 
آیت الله علم الهدی گفت: لیبرال دموکراسی حاکمیت را حق مردم می داند، در حالی که این حاکمیت حق خدا است، چنانچه غیر از خدا شخصی دیگر در حاکمیت دخالت داده شود، شرک محسوب می شود.
 
وی با بیان اینکه در دوران غیبت حضرت ولی عصر(عج) حجت با ولی فقیه است، افزود: هر لحظه با ولایت بوده ایم دشمنان ناکام مانده اند و هرگاه انحرافی به وجود آمده است، دشمنان متأسفانه توفیقاتی علیه نظام اسلامی داشته اند.
 
امام جمعه مشهد با تشریح توطئه های فرهنگی، تبلیغی، سیاسی و اقتصادی دشمنان نظام اسلامی اظهار کرد: امروز به معنای کامل، جنگ احزاب در عصر حاضر علیه نظام ولایی ایران شکل گرفته و تمام جناح های دشمن دست به یکی شده اند تا شاهد براندازی انقلاب اسلامی باشند، غافل از این که ملت ایران همواره با ولایت مداری و حضور در صحنه خود ، پاسخ دشمنان را داده اند.
 
آیت الله علم الهدی با تأکید بر این که نظام اسلامی به لطف امدادهای غیبی الهی حفظ شده و راه خود را ادامه می دهد، گفت: عظمت امام راحل تنها به واسطه انقلاب استکبارستیز ایشان نبود، بلکه بیگانگان اغلب امام را به عنوان یک شخصیت کاریزما معرفی می کنند در حالی که با وجود همه اینها، عظمت شخصیتی ایشان به دلیل عبدصالح خدا بودن است.
 
وی خواستار آگاهی و شناخت ابعاد شخصیتی امام راحل و ترویج مبانی ولایت مداری در سطوح مختلف اجتماعی از سوی طلاب و روحانیان بسیجی شد.
 
امام جمعه مشهد گفت: امروز با این که ۲۳ سال است امام خمینی(ره) از میان ما رحلت کرده، اما ایشان جانشینی دارد که گام به گام کشور را طبق آرمان ها و رهنمودهای آن رهبر فقید اداره می کند و هرچه می گذرد، عظمت ابعاد شخصیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی بیشتر نمایان می شود.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.