امام جمعه موقت تهران بر بهره گیری از دعاها در ماه مبارک رمضان تاکید کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘آیت‌الله احمد جنتی’در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران با تبریک ولادت امام حسن مجتبی و حلول ماه مبارک رمضان، بر بهره گیری از دعاهایی نظیر دعای افتتاح در این ماه تاکید کرد.

وی اظهار داشت: در بخشی از دعای افتتاح، خدا ارحم راحمین نامیده شده و در جای دیگر از کیفر سخن گفته شده است.

آیت الله جنتی ادامه داد: خداوند علاوه بر آمرزش، برخی از گناهان را تبدیل به حسنه می کند اما درقرآن به عذاب های شدید نیز تاکید شده است.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به محشور شدن افراد در آخرت گفت: برخی علاوه بر عذاب آتش، با شیطان همنشین می شوند و دعا می کنیم که خداوند ما را با شیطان محشور نکند.

به گفته وی، کسانی که خدا را یاد نکنند شیطان در این دنیا با آنها همراه و در آن دنیا همنشین آنها خواهد شد که البته فرد در آن دنیا بعد از دیدن قیافه اصلی شیطان خواستار دوری می شود.

خطیب موقت جمعه تهران، بدترین عذاب در آخرت را همنشینی با شیطان دانست و افزود: در روز قیامت، اعمال هر کس جلوی چشمانش مجسم می شود.

‘حجت الاسلام والمسلمین سیدجمال الدین دین پرور’ رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه نیز در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: مقام امامان منحصر به زمان حضورشان نیست بلکه سیره آنها، برای همه در تمام زمان ها اسوه است.

وی با بیان آنکه از زندگی امام مجتبی(ع) درس های آموزنده ای می توانیم یاد بگیریم، اظهار داشت: رکن برنامه های امام، هدایت است و امت باید از این فرصت استفاده کنند.

دین پرور با بیان این که مساله هدایت از مهمترین مسایلی که امت باید از امام یاد بگیرد، گفت: در فرهنگ اسلامی، هدایت به معنای ارائه طریق است.

به گفته وی، هدایت به معنای ارائه طریق توسط همه بزرگان و انبیا انجام شده است و زندگی بشری می تواند از این طریق سامان بگیرد.

وی اظهار داشت: دستورات شارع مقدس، دستورات غیر قابل تغییر است و هنوز بعد از ۱۴۰۰ سال هیچ کس نتوانسته است به احکام اسلام ایرادی وارد کند.

رییس بنیاد بین المللی نهج البلاغه گفت: بعد از پیامبر اکرم (ص) تنها امام است که می تواند جامعه را هدایت کند و امام کار تکوینی انجام می دهد.

سخنران پیش از خطبه های این هفته تهران اظهار داشت: اگر مساله تهذیب و اخلاق را نتوانیم در کشور رشد دهیم، ممکن است دشمن بر ما مسلط شود در حالی که با تهذیب و تقوا می توانیم با خود سازی و توحید از مشکلات دوری کنیم.

وی تصریح کرد: هیچ مکتبی به جز مکتب الهی نمی تواند تهذیب را در جامعه رشد دهد و هر چه تهذیب قوی تر شود، امنیت و آرامش افزایش می یابد.

یاد آور می شود در نماز جمعه این هفته تهران از تعدادی از خبرنگاران رسانه ها به مناسبت ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار،‌ سالروز شهادت ‘محمود صارمی’ خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مزار شریف به دست طالبان تقدیر شد.

اقتصام ** ۹۱۴۱**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۰۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.