امام خمینی(ره) با تشکیل دولت اسلامی نیروی محرکه به جهان اسلام بخشید

این شخصیت مذهبی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ایتالیا، گفت: آیت الله (امام)خمینی (ره) با تشکیل دولت اسلامی در ایران همچون انفجار نور بر جهان اسلام تاثیر گذاشت که علاوه بر بیداری مسلمانان و مستضعفان جهان، یک نیروی محرکه فوق العاده نیز به کالبد جهان اسلام دمیده شد.

وی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد امام راحل، گفت: تواضع و پیام آیت الله خمینی (ره) به جامعه مسلمانان نشان داد که اسلام قبل از هر چیز به معنی تسلیم در برابر پرورگار و آزادی ملت ها و رها شدن از گره هایی است که مانع رشد معنوی مومنین می شود.

وی افزود: امام راحل نشان داد که یک مسلمان باید قبل از هر چیز علیه سیستم نئواستعماری فرهنگی، اقتصادی و نظامی که فرعون عصر حاضر است مبارزه کند.

وی در این راستا اضافه کرد: امام خمینی (ره) همواره در سخنان خود به مساله فلسطین اشغالی تاکید می کردند و از خطر اتحاد نجس میان دولتمردان آمریکا و سران باند صهیونیستی که اسراییل نامگذاری شده است، هشدار می دادند.

دمارتینو افزود: آمریکا با سیاست های خصمانه و کورکورانه خود از رفتار مجرمانه صهیونیست های اشغالگر، دفاع کرده و بر حمله علیه ایران اسلامی پافشاری می کند.

وی ادامه داد: مقامات آمریکا در مقابل مردم از صلح و امنیت میان ملت ها سخن می گویند، اما در حقیقت به اشغال نظامی، بمباران و قتل عام غیرنظامیان می پردازند که تنها باعث اتحاد تمام دوستداران آزادی و عدالت در جهان علیه نظام امپریالیستی غرب می شود.

وی با اشاره به تداوم اقدام های خصمانه غرب علیه دولت های مستقل و ادامه لشکرکشی به کشورها با هدف سلطه گری بر ملت ها، گفت: سیاست های نئو استثماری آمریکا، باعث ایجاد جهانی بی ثبات تر و ناامن تر می شود.

او افزود: بزرگترین مشکل جهان اسلام، وجود سران نالایق است که عملا به دلایلی فرومایه وابسته به سیستم نئواستعماری جدید غربی صهیونیستی هستند.

اروپام ** ۲۱۷۱**۱۵۹۶** ۱۳۳۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۸۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.