امام خمینی(ره) پدر جنبش اسلامی امروز در دنیای اسلام است/ملت ایران بر همه چالش ها غلبه کرده است

به گزارش ایرنا ، رهبر فرزانه انقلاب که در جمع صدها هزار نفر از زایران و عاشقان امام راحل در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران سخن می گفتند ، با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) فرمودند :‌حرکت امام راحل ، عزت ملی را در کشور زنده کرد و این بحثی متکی بر واقعیات جامعه است و یک بحث صرفا ذهنی نیست.

ایشان در تبیین معنای عزت فرمودند :‌عزت به معنای ساخت مستحکم درونی یک فرد و جامعه است که او را در مقابله با دشمن و در مقابله با موانع دارای اقتدار می کند و بر چالش ها او را غلبه می بخشد.

مقام عظمای ولایت در بخش دیگری از بیاناتشان خاطر نشان کردند : ما امروز در مساله عزت ملی و پیشرفت ناشی از آن با یک الگوی زنده مواجهیم و آن خود این ملت است .

رهبر معظم انقلاب که سخنانشان بارها با ‘‌تکبیر ‘‌حاضران همراه بود ، به نمونه هایی از پیشرفت ملت ایران اشاره و خاطر نشان کردند :‌ یک نمونه از پیشرفت ملت ایران غلبه بر همه چالش های سیاسی ، نظامی ، امنیتی و اقتصادی در طول این ۳۳ سال است که هدف آنها از بین بردن موجودیت نظام بود.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان این مطلب که ‘‌ ملت ایران بر همه این چالش ها پیروز شد ‘ خاطر نشان کردند :ملت ایران امروز از لحاظ قدرت سیاسی و قدرت تاثیرگذاری بر تحولات دنیا و حضور در فعل و انفعالات منطقه و جهان به مراتب از اول انقلاب قویتر است .

این خبر تکمیل می شود…

سیام*

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۵۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.