امام صادق(ع) دریچه‌های ناب توحید را به روی امت اسلام گشود

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈاسماعیل صدیقیˈ سه شنبه شب در مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در مصلی نماز جمعه صومعه سرا با بیان این مطلب اظهار داشت: دشمنان برای تحت الشعاع قرار دادن مکتب شیعی امام صادق(ع)، مکتب‌های جعلی را در عرض این مکتب ایجاد کردند.

وی افزود: خلفای‌ عباسی ‌برای ‌در هم‌ کوبیدن‌ عظمت‌ خاندان ‌نبوت ‌و ایجاد دستگاهی ‌در برابر مذهب ناب اسلامی، دروازه‌های جامعه اسلامی را به روی روش‌های کهنه و فرسوده یونان قدیم باز کردند.

حجت الاسلام صدیقی با اعلام اینکه امام صادق (ع) یگانه چهره درخشانی بود که فضای نورانی توحیدی را به عرصه علمی ‌آن روز گسترش داد، اضافه کرد: آن امام همام، در فضای شبهه آفرین دستگاه عباسی مذهب تشیع را به نهایت درخشش رساند و به همین دلیل به عنوان رئیس مذهب شیعه و بسط دهنده معارف دین اسلام معرفی شدند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) با توجه به موقعیت و اوضاع سیاسی جامعه فرصتی به دست آوردند تا احادیث و معارف اسلام را در زمینه های تفسیر قرآن، فقه و احکام و عقاید توسط شاگردان خود در سینه تاریخ ثبت و برای همیشه اسلام را بیمه کنند.

وی یادآور شد: آن حضرت نهضت علمی و انقلاب فرهنگی امام باقر(ع) را توسعه داد و در رشته های علوم عقلی، فقهی و نقلی، شاگردان برجسته ای تربیت کرد.

امام جمعه صومعه سرا با بیان این که امام جعفر صادق(ع) نه تنها رهبر امت اسلامی بود بلکه به عنوان یک عالم و استاد علوم مختلف بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کرد، گفت: در عصر ایشان؛ علوم اسلامی و دانش و فن‌آوری، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

حجت الاسلام صدیقی افزود: امام صادق (ع) به پیروان خود فرمان داد که به حاکم منحرف پناه نبرند و از داد و ستد و همکاری با او خودداری کنند و به اصحاب و دوستان خود سفارش می کرد که در هر کار، مخفیانه عمل کنند و تقیه را رعایت نمایند.

به گزارش ایرنا، مراسم سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) سه شنبه شب با حضور مسوولان و مردم مؤمن شهرستان صومعه سرا در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.

صومعه سرا در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.ک/۲

ج*ص/۶۹۵

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.