امام موسی صدر زنده است

جام جم آنلاین: داماد امام موسی صدر گفت: آخرین نتیجه‌ای که از وضعیت امام موسی صدر به دست آورده‌ایم حاکی از زنده بودن و اسارت وی به دست قبایل هوادار قذافی در لیبی است.

مهدی فیروزان مدیرعامل موسسه شهر کتاب و داماد امام موسی صدر همزمان با انتشار کتاب «صدر دین» یادنامه پدر امام موسی صدر در غرفه این موسسه در نمایشگاه کتاب حاضر شد و توضیحاتی درباه آخرین وضعیت جستجو برای یافتن وی ارائه کرد.

وی ادامه داد: ما سه احتمال درباره سرنوشت وی داشته‌ایم. نخست احتمال شهادت در روزهای نخست ربایش، احتمال زنده بودن و احتمال مرگ طبیعی او. بعد از سقوط دولت قذافی و ارتباط ما با مسئولان دولت انتقالی فرضیه اول به شدت رد شد لذا تنها دو احتمال باقی مانده است که به راحتی نمی‌شود از کنار آن گذشت.

داماد امام موسی صدر تصریح کرد: ما همه سرنخ‌هایی  که از حیات وی تا به امروز پیدا بود، کشف و با افراد مرتبط با آن صحبت کردیم. در آخرین اقدام تا به امروز با کمک دولت لیبی با سه زندانبان در سه دوره تاریخی زندگی امام موسی صدر صحبت کردیم که آخرینشان زندانبانی بوده که در سال ۲۰۰۰ وی را دیده است.

وی ادامه داد: ما از نظر کارشناسی تک تک اخبار را ارزیابی کرده‌ایم و به سرنخ های تازه‌ای رسیده‌ایم که باید بررسی شود. در آخرین سفر من به لیبی، دادستان و وزیر کشور  لیبی به من گفتند مناطق زیادی وجود دارد که در اختیار ما نیست و در کنترل هوادارن قذافی است و امکان جنگیدن با آنها هم وجود ندارد و لذا احتمال می‌دهیم که ایشان در اختیار قبایل این منطقه باشد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.