امام پدر جنبش اسلامی در دنیای اسلام است

جام جم آنلاین: حضرت آیت الله خامنه‌ای در بیست و سومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در جمع میلیونی زائران و عاشقان ایشان،فرمودند؛امام بزرگوار ما در حق این ملت و این کشور پدری کرد،امام علاوه بر اینها پدر جنبش اسلامی امروز در دنیای اسلام است.

به گزارش جام جم آنلاین مراسم بیست و سومین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی صبح امروز یکشنبه با حضور پر شور مردم و مسئولین کشوری و لشگری در مرقد مطهر حضرت امام برگزار شد.

در این مراسم حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ابتدا به ویژگی‌های ایشان در ابعاد گوناگون پرداختند و فرمودند:امیرالمؤمنین پدر امت بود و مردم ما ۱۳ رجب را روز پدر می نامند. امام بزرگوار ما نیز در حق این ملت پدری کرد. پدر امت مظهر مهربانی و صلابت شخصیت است.

رهبر معظم انقلاب یکی از خطوط و سیره و منش حضرت امام را دمیدن روح عزت ملی در کالبد کشور معرفی کردند و افزودند؛ما در دوران تاریخی طولانی خود هم ذلت داشتیم هم عزت.

ایشان در همین زمینه با اشاره به تاریخ ۲۰۰ سال گذشته ایران که با ذلت همراه بود،فرمودند؛در تاریخ ۲۰۰ ساله گذشته خود دوران تاریک ذلت را گذراندیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنانشان به مواردی که در طول تاریخ ۲۰۰ سال گذشته کشور باعث ذلت کشور و ملت شده بود تأکید کردند؛انقلاب کبیر اسلامی به طور کلی جهت را عوض کرد و ورق را برگرداند.امام عزت ملت ایران را به آن‌ها بازگرداند.

رهبر انقلاب به سخنان یکی از مسئولین و سیاستمداران صهیونیستی اشاره کردند و فرمودند؛این سیاستمدار صهیونیستی گفته است امروز یک نیروی قدرتمندی وجود دارد که بر خلاف جهت ما پیش می‌رود و ایران رهبری این جهت را در دست دارد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در همین زمینه افزودند؛همین مسئول صهیونیستی گفته است که پشت مرزهای ما خمینی خیمه زده است.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با تأکید بر این که رشد علمی کشور یک شاخص مهم و افتخار آمیز است فرمودند؛مردم سالاری اسلامی از مظاهر پیشرفت است.انتخابات نشانه زنده بودن این ملت انقلابی است.

رهبر انقلاب با اشاره به کارشکنی‌ها و دشمنی‌هایی که علیه فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای کشورمان صورت می‌گیرد فرمودند؛آنچه که آن‌ها باید از آن بترسند ایران هسته‌ای نیست بلکه ایران اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان خطاب به مسئولین و مردم تأکید کردند؛اگر دلمان را به آنچه که تاکنون به دست آورده‌ایم خوش کنیم شکست خواهیم خورد.

ایشان در همین زمینه افزودند؛اگر ما مسئولین کشور،دچار خود محوری و تکبر شویم تو دهنی خواهیم خورد.

رهبر انقلاب با تأکید بر این که ما مسئولین باید خود را حفظ کنیم فرمودند؛در پی کسب محبوبیت و دنبال پرداختن به اشرافی‌گری و تجمل گرایی نباشیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند؛آن روز که ملت ایران به قله برسد دشمنی ها تمام خواهد شد.

ایشان به انقلاب‌های کشورهای عربی و اسلامی اشاره کردند و فرمودند؛بیداری اسلامی حرکتی ریشه دار است.جنبش‌ها و انقلاب‌های منطقه همه مرتبط با عزت ملی است.

مشروح سخنان رهبر فرزانه انقلاب به زودی منتشر می‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.