اما و اگرهای بخشش حق بیمه تامین اجتماعی هنرمندان

مدیر عامل صندوق اعتباری هنر گفت: پرداخت حق بیمه سه ماه نخست امسال برای اعضای این صندوق هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، اوایل فروردین امسال از سوی تشکل‌های هنری همچون خانه سینما و خانه تئاتر اعلام شد به دلیل شرایط بحرانی بعد از کرونا و به سبب آسیبی که به اقشار هنری وارد شده است، صندوق اعتباری هنر حق بیمه اعضای خود را در سه ماه ابتدایی سال می‌بخشد اما اخیرا تعدادی از هنرمندان در مراجعه به دفترهای تامین اجتماعی متوجه شدند که این طرح هنوز اجرایی نشده است.

در همین زمینه  سید حسین سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر  گفت: بخشیدن حق بیمه اعضای صندوق برای سه ماه نخست امسال، به عنوان یکی از موارد مندرج در بسته جامع حمایت از هنرمندان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جبران خسارت‌های کرونا به هنرمندان، پیشنهاد شد.

او ادامه داد: در همین زمینه ما با وزارت رفاه مکاتبه کردیم و این وزارتخانه هم موضوع را با بیمه تامین اجتماعی پیگیری کرد ولی هنوز تامین اجتماعی پاسخی نداده است که امیدوارم زودتر این مساله به نتیجه برسد.

این مدیر در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال دارد این قضیه منتفی شود؟ توضیح داد: امید ما بر این است که اجرایی شود. این موضوع پیشنهاد خود من بود و امیدوارم تا پایان این هفته پاسخی بگیریم البته تامین اجتماعی هم بشدت تحت فشار است و آنان هم محدودیت‌های خاص خود را دارند.

او اضافه کرد: خانه‌های هنری خیلی زود پیشدستی و این موضوع را اطلاع‌رسانی کردند و طبیعتا در اعضای آنها ایجاد توقع شده است، ولی در هر حال این موضوع در حال بررسی و پیگیری است که امیدواریم به نتیجه برسد.

سیدزاده در پاسخ به این پرسش که اگر این طرح اجرایی نشود، تاخیر در پرداخت حق بیمه برای اعضا مشکلی ایجاد نمی‌کند؟ تصریح کرد: حق بیمه هر ماه تا پایان ماه بعد فرصت واریز دارد و من هم امیدوارم در همین چند روز آینده قطعیت این موضوع مشخص شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.