اما و اگرهای منطقه امن در سوریه

چین طرح ایجاد مناطق امن در خاک سوریه برای آوارگان این کشور را رد و اعلام کرد: هرگونه اقدام برای کمک به مخالفان باید به حاکمیت و استقلال سوریه احترام بگذارد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه خلق چین، ارگان رسمی حزب حاکم در این کشور اعلام کرد که مقامات پکن با طرح ترکیه برای ایجاد مناطق امن جهت اسکان آوارگان در خاک سوریه مخالفند و معتقد است که این امر کمکی به حل و فصل بحران انسانی موجود در سوریه نمی‌کند.این روزنامه به نقل از مقامات چینی نوشت: ایجاد مناطق امن در سوریه سیاست جدیدی نیست و نمی‌تواند به آوارگان سوری کمک چندانی بکند و پیشتر نیز رئیس کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل نیز تاکید کرده که ایجاد چنین مناطقی در سوریه حمایت واقعی از آوارگان سوری را محقق نخواهد کرد.
روزنامه خلق چین در ادامه می‌نویسد: پکن معتقد است هرگونه کمک برای کاهش مشکلات ملت سوریه باید به حاکمیت و استقلال این کشور احترام بگذارد و نباید مسائل انسانی را به حوزه سیاسی یا نظامی کشاند.
ارگان رسمی حزب حاکم چین در ادامه نوشت: باید هوشیار بود که برخی کشورها قصد دارند با سوء استفاده از مسائل انسانی زمینه را برای دخالت سیاسی و یا نظامی در این کشور هموار سازند.
با بالا رفتن شمار آوارگان سوری در خاک ترکیه مقامات این کشور خواستار ایجاد مناطق حفاظت شده در خاک سوریه برای اسکان این آوارگان شده بودند که این امر با مخالفت برخی کشورها از جمله روسیه مواجه شد.
در همین حال شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد که یاکوب کلینبرگر، رئیس صلیب سرخ جهانی عازم دمشق شده است تا با بشار اسد رئیس جمهوری این کشور درخصوص مسائل انسانی موجود در سوریه بحث و مذاکره کند.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.