امتناع رومانی از امضای توافق وام صندوق پول

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

بینا:رییس جمهور رومانی به سبب مخالفت با افزایش مالیات سوخت، از امضای توافق وام با صندوق بین المللی پول و کمیسیون اروپا امتناع کرد.

به گزارش ایسنا دولت رومانی هفت ماه قبل در مورد تسهیلات وام چهار میلیارد یورویی با صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا مذاکره کرده بود و صندوق بین المللی پول اولین بازبینی خود را در نوامبر کامل کرده بود. این وام دهنده در مورد برنامه بودجه سال آینده که شامل افزایش حقوق و مستمری دولتی و همچنین افزایش بعضی از مالیات‌ها بود، با ویکتور پونتا، اول وزیر رومانی موافقت کرده بود.

این بازبینی قرار بود در اواخر ماه جاری از سوی هیات مدیره صندوق بین المللی پول تصویب شود اما اکنون که ترایان باسسکو، رییس جمهور رومانی از امضای این توافق اجتناب کرده، از نظر حقوقی نمی‌تواند به هیات مدیره این وام دهنده ارایه شود.

بر اساس گزارش رویترز، باسسکو در اوج بحران مالی با توافق کمک بین‌المللی که توسط دولت راست میانه قبلی مذاکره شده بود و تحت آن حقوق‌های دولتی کاهش و مالیات بر فروش افزایش پیدا کرد، موافقت کرده بود. اما اکنون وی می‌گوید رومانی در وضعیت مالی بهتری قرار دارد و نیازی به افزایش مالیات‌ها ندارد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.