امتیاز اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معنویت است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، مراسم افتتاحیه کلاس‌های آموزش عقیدتی سیاسی ماه مبارک رمضان در ستاد نیروی زمینی با حضور جمعی از فرماندهان، مسئولین و کارکنان ستاد نیرو در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام ادیانی مسئول معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه طی سخنانی در این مراسم با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری سپاه پاسداران گفت: به اعتراف همگان سپاه پاسداران از بدو تاسیس تاکنون کارنامه درخشانی در پاسداری از انقلاب ارائه کرده است.
 
حجت‌الاسلام ادیانی حضور مقتدرانه سپاه در ۸ سال دفاع مقدس، غائله بنی‌صدر و فتنه ۸۸ را نمونه بارزی از موفقیت سپاه در عرصه‌های مختلف تهدیدات سخت، نیمه سخت و نرم خواند و افزود: فتنه ۸۸ که یک نمونه کوچک از جنگ نرم بود اگر این فتنه در هرجای دیگری اتفاق می‌افتاد بدون تردید آن نظام را ساقط می‌کرد اما با ورود سپاه به صحنه، انقلاب اسلامی از این گردنه سخت نیز به سلامت عبور کرد.
 
ادیانی در تبیین این جمله حضرت امام(ره) که فرمودند ای کاش من هم یک پاسدار بودم گفت: همه حرف‌های امام(ره) حکیمانه و برای خدا بود و می‌دانست که باید برای حفظ اسلام سپاهی را بنا بگذارد و تربیت کند که جزء امیال و آرزوهای ائمه و پیامبران الهی بود.
 
ادیانی افزود: در طول عمر امام(ره) جز تایید سپاه چیزی نمی‌بینم چون آنی که انقلاب را از تهدیدات عبور می‌داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و لذا امام(ره) با همه وجود می‌فرمودند ای کاش من هم یک پاسدار بودم.
 
وی ضمن بیان تعاریفی از مقام معظم رهبری در خصوص سپاه گفت: آن چیزی که سبب این گونه تعاریف می‌شود آن امتیاز اصلی سپاه است که چیزی جز معنویت نیست.
 
مسئول معاونت تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه خطاب به پاسداران اظهار داشت: اگر می‌خواهید از سپاه دفاع کنید باید از خود و اصلاح خود شروع کنید و ماه مبارک رمضان ماه ذخیره‌سازی و بازسازی معنوی است و مطمئن باشید آنچه که سلاح شما را کار آمد می‌کند و به هدف اجابت می‌نشاند معنویت است.
 
وی افزود: این معنویت است که می‌گوید باید به سلاح مدرن روز هم مجهز شد کاری که پاسدارانی چون شهید حسن طهرانی مقدم آن دانشمند پارسا تحقق بخشیدند.
 
ادیانی ضمن توصیه پاسداران به مطالعه کتاب «من زنده ام» اثر خانم معصومه آباد گفت: با مطالعه چنین کتاب هایی انسان می‌تواند دریابد که چگونه با معنویت می‌شود در دهان گرگ بود اما در امان خدا بود.
 
معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه در پایان، پاسداران را به انس با قرآن کریم، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی و بهره‌گیری هرچه بیشتر از کلاس‌های عقیدتی سیاسی در طول ماه مبارک رمضان توصیه کرد و تصریح کرد: آنچه حضرت آقا از پاسداران می‌خواهند، معنویت است.
 
بنا بر این گزارش، پیش از سخنان حجت‌الاسلام ادیانی، حجت الاسلام سرآبادانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه پشتیبانی ستاد نیروی زمینی سپاه گزارشی از برنامه های آموزش عقیدتی سیاسی ستاد نیروی زمینی در طول ماه رمضان ارائه کرد و گفت: عمده‌ترین برنامه های ما در دو بخش تفسیر قرآن کریم سوره جمعه و اخلاق با حضور یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.