امثال بوناچیچ از یمن هم پیشنهاد کار ندارند-محصص

گردآوری توسط گروه ورزش ممتاز نیوز

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال می‌گوید مربیانی مثل لوکا بوناچیچ اگر در سطح قابل قبولی بودند، در اروپا مربی‌گری می‌کردند.

مرتضی محصص، کارشناس فوتبال با بیان اینکه نسل جوان مربیان ما، نسل بسیار بالیاقتی هستند،گفت: متاسفانه این مربیان مورد توجه قرار نمی‌گیرند که من فکر می‌کنم یکی از دلایل آن نداشتن نام بزرگ و معروف باشد.

وی افزود: متاسفانه مسئولینی که برای استخدام یک مربی تصمیم گیرنده هستند به نام آن مربی و گذشته آن توجه می‌کنند، حتی ممکن است آن مربی کارنامه قابل قبولی هم نداشته باشد اما چون نام بزرگی دارد و با تیم‌های مختلف کار کرده عهده‌دار تیم می‌شود.

کارشناس فوتبال وجود دلال‌ها در فوتبال را یکی از دلایل انتخاب نادرست مربی دانست و ادامه داد: یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشیم این است که نباید به مربی توهین کنیم. باید در نظر داشته باشیم که اگر به دنبال مقصر می‌گردیم، به نظر من مسئولین باشگاه‌ها مقصر هستند که از این افراد استفاده می‌کنند.

وی افزود: من فکر می‌کنم مربیانی امثال لوکا بوناچیچ مقصر نیستند، زیرا این مربیان به دنبال کار هستند، باید توجه کرد که کسانی که این‌ها را به ایران می‌آورند و به باشگاه‌ها معرفی می‌کنند، مقصر شماره یک هستند.

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال ادامه داد: مقصر دوم کسانی هستند که به این‌ها فرصت کار می‌دهند. این مربیان اگر در سطح قابل قبولی بودند، در اروپا مربی‌گری می‌کردند. این‌ها حتی از کشورهای عربی مثل یمن هم پیشنهاد همکاری ندارند.

محصص تصریح کرد: من کاری به مربیانی امثال لوکا بوناچیچ ندارم، حرف من این است که چرا نباید به جای این مربیان از مربیان نسل جوان خود استفاده کنیم؟ مربیانی که اگر بخواهیم نام ببریم یک لیست بلند بالا را شامل می‌شود. ما در کشور جوانانی داریم که مدرک مربی‌گری پرولایسنس که بالاترین مدرک مربی‌گری در جهان است را دارند، اما اینها افرادی نیستند که برای عهده‌دار شدن مسئولیت تیمی به دنبال پیدا کردن واسطه‌ها باشند.

وی راه حل موجود برای مبارزه با واسطه‌گری در کشور را کمک خواهی مسئولین باشگاه‌ها از کمیته آموزش فدراسیون فوتبال دانست و به ایسنا گفت: دلیل اینکه می‌گویم مسئولین باشگاه‌ها از کمیته آموزش کمک بگیرند این است که این مربیان جوان مدرک مربی‌گری و مدرکی که به آن‌ها اجازه کار می‌دهد را از کمیته آموزش گرفته‌اند و مسئولین کمیته آموزش فدراسیون فوتبال هستند که صلاحیت این مربیان را تایید کرده‌اند.

 

منبع : ایسنا


پورتال ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.