امروز، طرح سوال از رئیس جمهور با ۸۵ امضا اعلام وصول می شود

یکشنبه ۱۴ آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور ۸۵ امضا است و این طرح باید امروز اعلام وصول شود.

غلامرضا کاتب  نماینده گرمسار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ درباره آخرین وضع طرح سوال از رئیس جمهور گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گزارش تفسیری نهایی خود را از نشستی که با نمایندگان رئیس جمهور داشت به هیات رئیسه ارائه داد و هیات رئیسه موظف است به آن رسیدگی کند.

وی در ادامه افزود: تعداد امضاهای طرح سوال از رئیس جمهور از حدنصاب نیفتاده و تا به این لحظه تعداد امضاکنندگان ۸۵ نفر است و براساس آیین‌نامه، هیات رئیسه باید در نشست علنی امروز طرح سوال را اعلام وصول کند.
 
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه پس از اعلام وصول طرح سوال از سوی هیات رئیسه پس گرفتن امضاها سوال را از دستور خارج نمی کند، تصریح کرد: پس از اعلام وصول، رئیس جمهور موظف است ظرف مدت یک ماه پس از اعلام برای پاسخگویی به نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شود.

کاتب خاطرنشان کرد: با اصلاحاتی که در آیین‌نامه داخلی مجلس صورت گرفته است، انتظار می‌رود طرح سوال از رئیس جمهور به سرنوشت طرح سوالی که در مجلس هشتم انجام شد دچار نشود، چرا که پس از سخنان رئیس جمهور علاوه بر صحبت نمودن نماینده سوال‌کنندگان رای‌گیری برای قانع شدن آنها صورت می‌گیردو همچنین در صورت قانع نشدن نمایندگان موارد تخلف رئیس جمهور به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.