امروز جهان در بدترین وضع صد سال اخیر خود به سر می برد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد در جریان سفر خود به پکن ، به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای در ضیافت شام ایرانیان مقیم چین با بیان اینکه تغییر وضع عالم ضرورتی اجتناب ناپذیر و در حال وقوع است ، گفت : امروز همه مردم دنیا به دنبال آن هستند تا دریابند که آنچه جایگزین نظم فعلی عالم خواهد شد ، چیست و سوال مهم این است که چه کسانی شایسته تعریف و استقرار نظم جدید در دنیا هستند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه نظم آینده جهان باید عادلانه ، انسانی و برپایه مشارکت همگان در مدیریت آینده دنیا باشد ، افزود : در پاسخ به این سوال که چه کسی باید این نظم جدید را طراحی و معرفی کند، نقش کلیدی ایران آشکار می شود و از همین جاست که دعوای بدخواهان و دشمنان با ملت ایران پا می گیرد چرا که استعمارگران و برده دارانی که در دوره جدید نقاب عوض کرده و دهها برابر دوره استعمار کهن بر جهانیان ظلم و ستم روا داشته اند، به دنبال آن هستند تا با تغییر مجدد نقاب خود، برای مدتی دیگر تسلط خود بر جهان را تداوم بخشند .

 

احمدی نژاد با اشاره به اینکه مستکبران در مسیر تداوم سلطه خود بر جهان از برخی نقاط احساس نگرانی می کنند ، اظهار داشت : یکی از این نقاط، ایران است چرا که ملت ایران از ظرفیت ها و ویژگی های خاصی برخوردار بوده و اگر خود را پیدا و هویت تاریخی و تمدنی خود را احیا کند، می تواند الگوها و اندیشه هایی جدید و سازنده برای مدیریت جهان آینده، ارائه کند .

 

رییس جمهور به تحمیل جنگی خسارت بار و طولانی مدت به کشورمان اشاره و تصریح کرد: وقتی سلطه طلبان دیدند که روح خداجو ، کمال طلب و عدالت خواه ملت ایران بیدار شده و این ملت در حال بازیابی شخصیت، اعتماد به نفس، اصالت و هویت واقعی خود است، جنگی پرهزینه و طولانی مدت را به ملت ما تحمیل کردند و از عامل این جنگ که به تحریک خود آنان به ایران حمله کرده بود، به صورت همه جانبه حمایت کردند .

 

 احمدی نژاد تصریح کرد : آن کسانی که عادت دارند همه مشکلات خود را با شلیک گلوله حل کنند ، بار دیگر تصمیم گرفتند تا حاکمیت متزلزل خود را بر جهان تثبیت کنند و در این مسیر اگر چه کشورهای زیادی هستند که در حال پیشرفت می باشند اما از آنجا که پیشرفت ایران به عنوان کشوری ریشه دار و صاحب فرهنگ ، اندیشه و تاریخ می تواند برای سایرین الگو شود ، خار چشم آنان بوده و برای ممانعت از پیشبرد اهداف این ملت از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند .

 

رییس جمهور اضافه کرد : مستکبران به هیچ وجه تمایل ندارند که اندیشه بلند ملت ایران در جهان معرفی شود و برچسب هایی به این ملت می زنند که شایسته خودشان است و از اینکه ملت ایران در مسیر بازیابی هویت خود قرار گرفته به شدت ناراحت هستند .

 

احمدی نژاد اصلی ترین ماموریت و وظیفه امروز همه ایرانیان را ساختن کشور عنوان کرد و گفت : امروز ساختن ایران به معنای بالا بردن پرچم عدالت ، توحید و همه خوبی ها است.

 

وی تاکید کرد: امروز که ملت ایران مسیر خود را یافته و به پیش می رود اگر همه مستکبران دست در دست یکدیگر در مقابل ایران بایستند، باز هم نخواهند توانست مانع پیشرفت ملت ایران شوند .

 

رییس جمهور با تاکید بر اینکه همه باید دست به دست یکدیگر داده و ایران را آنچنان که شایسته نام ایران و ملت ایران است، بسازیم ، افزود: ‌فصل مشترک همه ما، ایران است و ما ایران را دوست داریم و حجت ما برای این دوست داشتن اول کلام پیامبر گرامی اسلام (ص) است که فرمودند «دوست داشتن وطن از نشانه های ایمان است» و دوم به این دلیل است که ایران شایسته دوست داشتن است .

 

 احمدی نژاد به سابقه تاریخی و رخدادهای تاریخ ایران اشاره کرد و اظهار داشت: کمتر ملتی را می توان در تاریخ یافت که حوادثی به بزرگی رخدادهای تاریخ ایران را از سرگذرانده و امروز همچنان استوار و پابرجا باقی مانده باشد، ولی ملت ایران ویژگی هایی داشته و دارد که حوادث را هر قدر هم بزرگ بوده، از سرگذرانده و اشغالگران و متجاوزان را یا از خود رانده و یا چنان در خود هضم کرده که وقتی آثار اشغالگری و تجاوز برطرف شده، آنچه باقی مانده جلوه ایران پیش از اشغال و تجاوز بوده است .

 

رییس جمهور با طرح این سوال که چرا ملت ایران در تاریخ ماندگار بوده است، با بیان اینکه برای پاسخ به این سوال باید مروری بر ویژگی های این ملت داشته باشیم، تصریح کرد : ایرانیان همواره در طول تاریخ موحد بوده و هیچگاه نشانه ای مبنی بر بت پرستی، شرک، رواج برده داری در آنها به دست نیامده است و ملت ایران همواره کمال جو بوده که برای بدست آوردن بهترین ها در همه عرصه ها تلاش کرده اند .

 

 احمدی نژاد حق طلبی را دیگر ویژگی ملت ایران در طول تاریخ عنوان و خاطر نشان کرد : ملت ایران هرگاه و هر جا که کسی حق را به او عرضه کرده، آن را پذیرفته و از این رو هیچ گاه دچار سقوط نشده است و ایرانیان تنها ملتی هستند که برخلاف برخی گفته ها ، با روی باز و از روی اشتیاق، پیام پیامبر اسلام (ص) را با گوش جان شنیده و پذیرفته اند و هرگز زیر بار زور و تحقیر نرفته اند .

 

رییس جمهور ادامه داد : ملت ایران همواره به دنبال زندگی زیبا و انسانی بوده و به دلیل برخورداری از همین ویژگی های مثبت، آموزه های اسلامی را در زیباترین شکل خود حفظ کرده ، تعالی بخشیده و به آیندگان ارائه نموده است از این رو میراث عظیم فرهنگی و تاریخی ملت ایران با هیچ کشور و ملتی قابل مقایسه نیست .

 

 احمدی نژاد در ادامه سخنان خود با تشریح جزییات نظام اجتماعی ایران در دوره های مختلف تاریخی، به جایگاه والای زنان به عنوان کانون خانواده و دارای نقش سازنده و تعیین کننده در اجتماع اشاره کرد.

 

وی افزود: ایرانیان در دوره های مختلف تاریخی از جمله در دوره اشکانیان که امروز کمتر از آن نامی به میان آورده می شود، نظامات اجتماعی و سیاسی جامع ، کامل و بسیار پیشرفته ای داشته اند و اینها همه گواه و دلیل آن هستند که این ملت شایسته دوست داشتن است .

 

رییس جمهور با بیان اینکه اصرار بر دوست داشتن ایران و تاکید بر ویژگی های مثبت ملت ایران به معنای قوم پرستی و نژاد پرستی نیست ، اظهار داشت : ایران نه یک قوم یا نژاد، بلکه یک جریان جاری در تاریخ است و این ملت هرگاه در تاریخ خود را یافت ، تحول ، عزت و افتخار آفرینی کرد.

 

 احمدی نژاد با تاکید بر اینکه مقصود سخنانش ملت ایران و نه بخشی از این ملت یا دولت های حاکم بر آنها در دوره های مختلف تاریخی است ، تصریح کرد : برخی دولت ها در مقاطعی بر این ملت حاکم شدند که وجهه آن را تخریب کرده یا در مسیر پیشرفت آن مانع تراشی کردند، اما ملت ایران به معنای واقعی یک ملت، همواره افتخار آفرینی کرده و اگر در تمام طول تاریخ فقط شخصیتی چون سعدی ، حافظ ، خواجه نصیرالدین ، مولوی ، سنایی، ابن سینا یا ابوریحان بیرونی را تربیت و به جامعه انسانی تقدیم کرده بود و یا در دوره اخیر شخصیتی همچون امام خمینی (ره) را به تاریخ تقدیم کرد، کافی بود همه ملت ها تا ابد مدیون این ملت باشند .

 

رییس جمهور با تاکید بر اینکه دوست داشتن ایران برای ما مبنای اعتقادی ، آرمانی ، انسانی ، خدایی و حق طلبانه دارد، خاطر نشان کرد : گذشته تاریخی پرافتخار ایران اگر چه یکی از دلایل عشق ورزیدن ما به ایران است اما این به معنای آن نیست که ما در گذشته توقف کنیم، بلکه ملت ایران همواره نگاهی رو به آینده داشته و همه حوادث و رخدادها را در خدمت ساختن آینده به کار گرفته و می گیرد.

 

احمدی نژاد با بیان اینکه دنیا امروز به سرعت در حال تحول است، خاطرنشان کرد: نظمی که چند سده بر دنیا حاکم بوده، نتوانسته زندگی سعادتمند را برای جامعه بشری تامین کند و برخلاف همه شعارهایی که برای تامین سعادت جامعه بشری سر داده، عمل کرد.

 

رئیس جمهور افزود : امروز جهان در بدترین وضع صد سال اخیر خود به سر می برد و سردمداران نظم فعلی همواره با تهدید ، توهین و با رویکرد کشتار و غارت ثروت ملت ها با آنان مواجه می شوند و شخصیت و هویت ملت ها در حال لگد مال شدن است و هر کسی نیز به این روند اعتراضی بکند با هجمه و حمله مواجه می شود .


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.