امروز نرخ مبادله‌ای دلار بدون تغییر ۲۴۵۷۲ ریال بود

۰۸م آذر ،

در مرکز مبادلات ارزی امروز یورو با کاهش ۱۲۵ ریالی برابر با ۳۱۷۹۰ ریال ثبت شد.

صمد کریمی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: بقیه ارزها در این مرکز عمدتا بدون تغییر و یا روند کاهش داشتند.

وی تصریح کرد: تعداد ثبت سفارش‌ها روز قبل از مرز ۸۷۰۴ فقره گذشت که فقط تعداد ثبت سفارش‌های تاریخ ۹۱/۰۹/۰۷ در این مرکز ۲۲۲ فقره بود و امیدواریم که امروز هم تا پایان وقت اداری این مرکز تعداد ثبت سفارش‌ها به مرز ۸۹۰۰ فقره برسد.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در خصوص تخصیص ارز مبادله‌ای به اولویت ۸ کالایی اظهار داشت: لیست نهایی اولویت ۸ کالایی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به بانک مرکزی اعلام و بخشنامه مربوطه آن توسط بانک مرکزی به ادارات ذیربط ارسال که پس از تایید نهایی بانک مرکزی به بانک‌های عامل جهت تامین ارز به نرخ مبادله‌ای برای گروه ۸ کالایی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

کریمی در خصوص تاثیر عملکرد بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز کشور از طریق مرکز مبادلات ارزی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با افزایش درجه پوشش تقاضای ارز توسط سیستم بانکی از طریق مرکز مبادلات ارزی، همگرایی نرخ شبکه صرافی‌های مجاز با نرخ بازار بین بانکی بیشتر از قبل خواهد شد ضمن آنکه رفتارهای سینوسی در بازار غیررسمی ارز محدودتر خواهد شد./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.