امریکا و هم پیمانانش به بهانه دمکراسی، آشوب بپا می کنند

به گزارش ایرنا در مطلب ‘صدای روسیه’ آمده است: ایالات متحده آمریکا و اروپا به طور مشترک اعلام کرده اند که حاضر به حل مشکل سوریه، بدون دخالت سازمان ملل متحد می باشند. از سوی دیگر، روسیه و چین مخالف هرگونه قطعنامه و دخالت عوامل خارجی برای حل و فصل مشکلات سوریه می باشند. با این حال ایالات متحده و اروپا، خود را برای این تهاجم آماده می سازند.

در گزارش رادیوی روسی با اشاره به اظهارات اخیر ‘ریچارد کمپ’ فرمانده سابق ارتش بریتانیا در افغانستان، مبنی بر اینکه بخش های نظامی ایالات متحده و بریتانیا، درحال بررسی جزئیات نقشه حمله به سوریه هستند ، افزوده شده است: این برای چندمین بار است که غرب در صدد دخالت در امور داخلی دولت های مستقل می باشد.

گزارش حاکی است: تجارب گذشته نشان می دهد وعده هایی که غرب در قبال دخالت در امور داخلی دیگر کشورها مبنی بر دفاع و حفظ مال وجان مردم، آزادی و دموکراسی به دنیا اعلام می کند، همیشه سرانجام ناخوشایند داشته و قربانیان بسیاری به همراه دارد.

در گزارش ‘صدای روسیه’ تشریح شده است: نیروهای ناتو در سال ۱۹۹۹ میلادی، بدون اعلام تحریم های سازمان ملل متحد، اقدام به حمله نظامی علیه یوگسلاوی کردند و هواپیما ها و بالگردهای ناتو با انجام ۳۵ هزار پرواز حدود ۷۹ هزار تن بمب و مواد منفجره به سوی این کشور پرتاب کردند.

بنا بر گزارش، در تهاجم نظامی خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل به یوگسلاوی سابق ۲۷ هزار و ۴۴ بمب خوشه ای توسط نیروهای نظامی ناتو استفاده شد و این در حالی است که استفاده از بمب های خوشه ای بر اساس قوانین بین الملل ممنوع است.

در گزارش یادآوری شده است: رسانه های غربی در این مورد سکوت اختیار کردند. قربانیان این جنگ در بین غیر نظامیان حدود ۲ هزار نفر اعلام شد که از این تعداد حدود یک سوم آن را کودکان تشکیل می دادند. از دیگر فجایع این حمله نظامی می توان به تخریب حدود ۵۰ کارخانه، ۱۸ ایستگاه برق، ۳۴ پل، ۵۰ درمانگاه و بیمارستان و ۴۸۰ مدرسه و دانشگاه، اشاره نمود.

گزارش حاکی است: به دنبال تهاجم نظامی ناتو، اقتصاد یوگسلاوی که تا آن زمان با ایالات متحده و اروپا رقابت می کرد، به یکباره فرو ریخت. کشور از هم گسیخت و میلیون ها صرب را مجبور به پناهندگی کرد.

بنا بر گزارش رادیوی روسی، نیروهای ناتو در سال ۲۰۰۱ این بار حملات خود را بر افغانستان آغاز کرد. اخراج طالبان نه تنها به ثبات و پایداری کشور و افزایش امنیت نیانجامید، بلکه اوضاع کشور را متشنج تر ساخت. هم اکنون درگیری های مسلحانه و حملات تروریستی در این کشور ادامه داشته و مردم بی شماری قربانی این حملات می شوند. از دیگر معضلات اشغال نظامی افغانستان توسط ناتو می توان به افزایش ۴۰ درصدی تولید مواد مخدر در این کشور اشاره نمود.

در گزارش آمده است: درسال ۲۰۰۳، نیروهای ناتو حملات خود را در عراق آغاز نمودند. آمار از مرگ ۵۰ تا ۲۰۰ هزار از مردم بی گناه عراق گزارش می دهد. تعداد قربانیان نیروهای آمریکا، ۴۵۰۰ کشته و ۳۲ هزار زخمی گزارش شده است. مداخله های بیهوده، کشور را با هرج و مرج مواجه کرد.

بر پایه گزارش ‘صدای روسیه’، تهاجم نظامی و مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل از سوی ناتو پایان نداشت و ماه مارس سال ۲۰۱۱ میلادی، نیروهای ناتو شروع به انجام عملیات نظامی در لیبی نمودند. نیروی هوایی ‘ائتلاف’ با بیش از ۲۶ هزار پرواز، موفق به بمباران بیش از ۱۰ هزار قسمت از مناطق این کشور شدند.

در گزارش با اشاره به کشته شدن ۵۰ هزار نفر از مردم لیبی و ویرانی تاسیسات زیربنایی این کشور در نتیجه تهاجم نظامی ناتو افزوده شده است: مداخله در امور داخلی لیبی و کشتن قذافی نه تنها لیبی را به کشوری آزاد و دموکراتیک تبدیل نکرد، بلکه امروز نقض حقوق بشر یکی از معضلات اساسی این کشور است.

در گزارش ‘صدای روسیه’ با اشاره به آمادگی ایالات متحده و ناتو برای مداخله دیگری در امور داخلی سوریه یادآوری شده است: غرب در این زمینه تنها به برکناری دولت قانونی بشار اسد فکر می کند و اهمیت به سرنوشت سوریه پس از اسد، احتمال راه افتادن کشتارهای قومی، مذهبی و نژادی و تشدید بی ثباتی در منطقه نمی دهد.

در این گزارش با اشاره به انتقاد اخیر لاوروف وزیر امور خارجه روسیه از اقدام آمریکا مبنی بر محکوم نکردن بمب گذاری های دمشق از این رویکرد به عنوان نشانه آشکار حمایت غرب از تروریسم در سوریه یاد شده است.

۱۵۹۲

اروپام/۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۴۱۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.