امریکا فرمان خروج دیپلماتهایش از سودان و تونس را صادر کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، امریکا در عین حال به شهروندانش در مورد سفر به سودان و تونس هشدار داد.

حمله مسلمانان معترض به یک فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام به سفارت امریکا در تونس چهار کشته و ۴۹ زخمی بر جای گذاشت . دو نفر از معترضان نیز همزمان در روز جمعه در حمله به سفارت امریکا در سودان کشته شدند.

ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت :ˈ با توجه به اوضاع امنیتی تونس و خارطوم ، وزارت خارجه فرمان خروج تمام اعضای خانواده ها و پرسنل غیر ضروری هردو نمایندگی را صادر کرده و به موازات آن به شهروندان امریکا در مورد سفر به این دو کشور هشدار داده است . ˈ

وزارت خارجه امریکا مصرانه از شهروندان این کشور خواست از هر نوع تظاهرات عمومی و راهپیمایی سیاسی دوری جویند چرا که حتی تظاهرات به ظاهر آرام ممکن است به رویارویی منجر شود یا با کمی بی توجهی یا بدون توجه به خشونت بینجامد.

در این هشدار خطاب به شهروندان امریکا گفته شده است : شما باید کمتر در انظار ظاهر شوید ، زمان و مسیر مسافرت خود را مرتبا تغییر دهید ، هنگام رانندگی مراقب باشید و اطمینان حاصل کنید که گذرنامه ها و ویزای شما در سودان همواره معتبر و تازه است .

وزارت خارجه امریکا همچنین ضمن هشدار در مورد سفر شهروندانش به تونس از آن گروه از شهروندانی که در این کشور بسر می برند مصرانه خواست که بشدت احتیاط کنند.

مترجمام ۱۴۰۳ ** ۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.