امر به معروف و نهی از منکر جزء بهترین اصول سبک زندگی دینی است

۰۶م آذر ،

00.jpeg

یک مفسر علوم و معارف قرآنی با بیان این‌که «ما باید برای سبک زندگی دینی یک مفهوم‌شناسی مناسب از دین داشته باشیم» گفت: در باورهای دینی، انسان‌ها دو نوع سبک زندگی دنیوی و اخروی دارند که یکی از آن‌ها ابدی است و باید در زندگی دنیوی اصول سبک زندگی رعایت شود تا آخرت خوبی داشته باشیم.

احمدعلی افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این‌که «دنیا یک مطاع فریبنده و در برابر آ‌خرت کم و اندک است» اظهار کرد:‌ ما در دنیا سعی داریم کمبودهای روح و روان را با داشتن مسائل مادی همچون فرزند، پست و مقام و سایر مسائل پر کنیم، به ویژه در اصل حاضر که هیچ کدام از این‌ها جزء اصول سبک زندگی دینی نیست.

وی اظهار کرد: ما فقط نباید به ظاهر دنیا توجه کنیم بلکه حتما باید برای رسیدن به زندگی دینی به روح و جان خود نیز اهمیت بدهیم.

افتخاری با بیان این‌که «امر به معروف و نهی از منکر جزء اصول سبک زندگی دینی است» تصریح کرد: برای این‌که مردم جامعه ما در مقابل یک چنین فریضه‌ بزرگی سر تسلیم فرود آورند، ابتدا باید لقمه‌های خود را حلال و از زندگی تجملی و اسراف و تبذیر دوری کنیم.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که «امر به معروف و نهی از منکر با توجه به شرایط و مقتضیات زمان و مکان واجب است و جزء اصول سبک زندگی دینی است» گفت: علما، دانشمندان و فرهیختگان که صلاحیت دارند باید وارد این میدان شوند و با همراهی هم مردم را هدایت و خود نیز به دستورات عمل کنند.

وی در پایان گفت: تمامی اشخاصی که در دین نقش دارند موظفند که برای رسیدن به سبک زندگی دینی محبت را بر مردم تمام و در مقابل بیم و اندرز را نیز به آن‌ها بدهند و خود اخلاص در عمل را رعایت کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.