امسال به‌جای آش و شله‌زرد، ماسک نذری توزیع کنید

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به نذورات مختلفی که برخی افراد در ماه محرم پخش می‌کنند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم امسال به جای نذری‌های متداولی مانند آش و شله‌زرد و… نذر ماسک کنند و به افراد مختلف ماسک بدهند.

دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه ما هرچه داریم از محرم و صفر است، گفت: اگر محرم نباشد اصلا ما هم نیستیم، همگی باید در این عزا شرکت کنیم؛ اما محرم امسال مانند گذشته نیست و  بخاطر شیوع کرونا شرایط متفاوت هست و باید نکاتی را درباره آن مدنظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما هر عاملی که منجر به ایجاد تجمع شود، گردش ویروس کرونا را در جامعه تسهیل کرده و موجب افزایش موارد ابتلا و بستری در بیمارستان و اشغال تخت‌های ویژه و مرگ و میر می شود را مناسب نمی‌دانیم، افزود: از مردم می‌خواهیم مسائل بهداشتی و بویژه فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت کنند و محرم امسال هر خانه یک حسینیه باشد و از طریق رادیو و تلویزیون و رعایت مسایل بهداشتی و روش‌هایی که باعث انتقال بیماری نشود، عزاداری امام حسین را انجام دهند.

وی با اشاره به نذورات مختلفی که برخی افراد در این ماه پخش می‌کنند، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم به جای نذری‌های متداولی مانند آش و شله زرد و… نذر ماسک کنند و به افراد مختلف ماسک بدهند. اکنون اگر کسی میخواهد ثواب کند بهتر است به ایستگاه‌های مترو برود و به هرکسی که یک بلیط مترو خرید یک ماسک رایگان بدهد.

این متخصص بیماری‌های عفونی در عین حال گفت که دسته های عزارداری خیابانی هم در این شرایط کرونا توصیه نمی شود؛ چراکه فاصله گذاری اجتماعی در این نوع اجتماع رعایت نمی‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.