امسال تنها ۲۵۲ هزار خودرو برگه معاینه فنی دریافت کرده اند/ ۵/۲ میلیون خودرو در تهران باید مورد معاینه فنی قرار گیرند

فروردین ۱۴۰۳

مدیر ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: ۵/۲میلیون خودرو در تهران بایدمورد معاینه فنی قرار گیرند اما حدود یک پنجم خودروهای مشمول بیشتر به مراکز معاینه فنی مراجعه نمی کنند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۲ هزار و ۹۰۶ دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کرده اند .
 
وی همچنین در خصوص میزان مراجعات تاکسی ها به مراکز معاینه فنی گفت: تاکسی ها هر ۳ ماه یکبار باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و از ابتدای سال تاکنون ۳۱ هزار تاکسی مورد معاینه فنی قرار گرفته اند که نسبت به سال قبل میزان مراجعات تاکسی ها  ۳۳ درصد افزایش داشته است.
 
رضوی با بیان اینکه همچنین با تاکید سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران مقرر شده، کلیه تاکسی هایی که به عنوان سرویس مدرسه فعالیت می کنند تا پیش از مهرماه مورد معاینه فنی قرار گیرند گفت: بررسی وضعیت فنی سرویس به طور ویژه صورت می گیرد و از نظر وضعیت فنی و ظاهری، کمربند ایمنی و… این خودروها مورد بررسی دقیق قرار می گیرند.
 
وی با ابراز امیدواری از اصلاح قانون معافیت ۵ ساله خودروها برای دریافت معاینه فنی گفت: مراکز معاینه فنی تهران روزانه ظرفیت بررسی وضعیت بیش از ۵ هزار خودرو را دارند اما متاسفانه در روز به طور متوسط  حدود هزار و ۳۰۰ خودرو بیشتر به مراکز معاینه فنی مراجعه نمی کنند و در واقع حدود ۷۰ درصد ظرفیت مراکز معاینه فنی خالی و بلا استفاده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.