امسال تکیه جشنواره بر مفهوم بصیرت است

۴شنبه ۱۰م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

در گفت‌وگو با هنرآنلاین مطرح شد

مدیر اجرایی جشنواره بصیرت گفت: در دومین یادواره تجلی بصیرت تکیه بر مفهوم بصیرت است.

مسعود زنده روح کرمانی، مدیر اجرایی جشنواره بصیرت درباره این جشنواره iبه خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: دومین یادواره تجلی بصیرت در بخش تجسمی طبق آن چیزی که در فراخوان اعلام شده است هنرمندان در چهار رشته نقاشی، پوستر، تصویرسازی و کاریکاتور آثارشان را حول محور بصیرت ارسال می نمایند.

وی درباره موضوع بصیرت گفت: موضوع بصیرت با نگاه‌ها و نگرش‌هایی که iبه این مفهوم و البته حماسه ملی نهم دی ماه دارد مبنای شکل گیری جشنواره قرار گرفته است. از این رو با انتشار یافتن فراخوان جشنواره قرار بر این است که هنرمندان آثارشان را حداکثر تا ۲۵ آبان ماه iبه جشنواره ارسال نمایند. برای انجام این کار ابتدا باید در پایگاه اینترنتی www.civa.ir ثبت نام نمایند و نسبت iبه موضوعاتی که در این فراخوان مطرح شده آثارشان را ارسال نمایند. 

زنده روح کرمانی در ادامه اظهار نمود: بصیرت و هدف، بصیرت و وسیله، بصیرت و شناخت، بصیرت و پایداری، بصیرت و انسان فرهنگی، بصیرت و انسان هنری، بصیرت و عزم و اراده، بصیرت و غفلت­ها، بصیرت و تفکر الهی، بصیرت و دموکراسی، بصیرت و تدبر و تامل، بصیرت و فتنه­های آشکار و پنهان، بصیرت دینی و حقوق بشر،درک حقیقی بصیرت، فهم حقیقت،حرکت آگاهانه، شناخت دوست و دشمن، شناخت حق و باطل، تضاد بصیرت با عافیت طلبی، تضاد بصیرت با هوای نفس و . . . موضوعاتی است که اعلام شده و هنرمندان باید آثارشان را در قالب این موضوعات خلق نمایند. 

وی همچنین گفت: جشنواره بصیرت در بخش تجسمی از ۲ دی ماه تا ۲ iبهمن ماه در موزه هنرهای معاصر تهران iبه نمایش گذاشته می‌شود. همچنین هنرمندانی که در بخش نقاشی حضور پیدا می‌کنند می‌توانند در صورت تمایل برای کارگاه نقاشی که از برنامه‌های جنبی جشنواره iبه شمار می آید شرکت نمایند. در این کارگاه که در آینده نزدیک وقت برگزاری آن را اعلام می‌کنیم هنرمندان در کنار هنرجویان دانشگاه‌ها در این کارگاه با موضوع بصیرت می‌توانند iبه فعالیت بپردازند.

کرمانی با اشاره iبه اینکه در جشنواره امسال بیشتر iبه موضوع بصیرت می پردازیم اظهار نمود: تصور می‌کنم امسال بیشتر iبه مفهوم بصیرت با معنای شناخت، روشنگری و… می‌پردازیم و تکیه اصلی جشنواره iبه معنای این کلمه است. 

وی با اشاره iبه اینکه هنرمند از جامعه تاثیر می‌گیرد و تاثیر می‌گذارد اظهار نمود: هنر دور از اجتماع نمی باشد. بلکه از اجتماع همواره تاثیر می‌گیرد و تاثیر می‌گذارد. بنابراین طبیعی است که iبه حرکت‌های جامعه  وابسته است. از این رو هر رخداد و حرکت مهم تاثیرش را در هنر گذاشته و iبه صورت آثار هنری بروز می‌کند. اما آنچه که در این بین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ماندگاری اتفاقات اجتماعی است که طبیعتا با هنر این هدف محقق می‌شود. هنرمند با خلق آثار هنری جامعه را ترغیب می نماید که iبه موضوع و این اتفاق فکر نمایند. 

مدیراجرایی جشنواره بصیرت در پایان با اشاره iبه اینکه از اکنون پیش نیازهای جشنواره سال آینده مشخص خواهد شد گفت: همزمان با برگزاری جشنواره امسال در حال تدوین پیش نیازهای سال آینده هستیم.
 

 انتهای پیام/۳۱/۳۴


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.