امسال شرکت‏‌ها بودجه بیشتری صرف تامین امنیت شبکه می‌‏کنند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت پژوهشی فورستر پیش‌‏بینی کرده است شرکت‏‌های تجاری امسال بودجه‏ بیشتری را صرف تامین امنیت شبکه‏‌های خود خواهند کرد. 
 
به گزارش و‌‌ب‏‌سایت zdnet، شرکت فورستر با انجام مطالعه‏‌ای در میان بیش از دو هزار نفر از متخصصان امنیت آی تی دریافته است که ۴۶ درصد شرکت‏‌ها در سال میلادی تازه قصد دارند مبالغ بیشتری را صرف تامین امنیت شبکه‏‌های خود کنند. نگرانی کسب و کارهای تجاری از حملات سایبری و سرقت داده‏‌ها مهم‌ترین سبب افزایش هزینه‌‏کرد‌ها در بازار راهکارهای امنیت شبکه اعلام شده است. 
 
 
برآوردهای این شرکت نشان می‌‏دهد در سال ۲۰۲۲ امنیت شبکه در مجموع ۲۱ درصد از کل هزینه‌‏ای را که شرکت‏‌ها صرف تامین راهکارهای امنیتی می‌‏کنند، از آن خود کرده بود. در این سال، امنیت داده‏‌ها نیز ۱۷ درصد از این هزینه‌‏کرد‌ها را از آن خود کرده بود. شرکت‏‌ها و کسب و کارهای تجاری در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۴ درصد از بودجه‏‌ای را که به تامین امنیت آی تی اختصاص داده بودند، صرف انجام عملیات امنیتی کرده بودند. امنیت کارافزار‌ها و مدیریت مخاطره نیز به ترتیب ۱۲ و ۱۰ درصد از این بودجه‏‌ها را از آن خود کرده بود. ۹ درصد از این هزینه‌‏کرد‌ها نیز صرف مدیریت تهدیداتی شده بود که متوجه مشتریان است. ۹ درصد دیگر نیز صرف تامین امنیت محتوا شده بوددر سال ۲۰۲۲، مدیریت هویت نیز ۸ درصد از این هزینه‌‏کرد‌ها را به خود اختصاص داده بود. 
بر اساس این گزارش، ۳۵ درصد از پاسخگویان گفته‌‏اند شرکت متبوع آن‌ها امسال در جهت ارتقای امنیت شبکه‌‏های بی‌سیم خود تلاش خواهند کرد. ۳۲ درصد نیز گفته‏‌اند در ۱۲ ماه آینده قصد دارند نسل تازه دیوارهای آتشین (فایر وال) را خریداری کنند. ۲۹ درصد نیز گفته‏‌اند امسال تمرکز خود بر شیوه‌‏های پیشرفته کشف بدافزار را افزایش خواهند داد. ۲۸ درصد از شرکت‏‌کنندگان نیز گفته‌‏اند شرکت متبوع آن‌ها تصمیم گرفته است در زمینه تحلیل‏گرهای امنیتی سرمایه‏‌گذاری کند. در این میان ۴۵ درصد نیز گفته‌‏اند قصد دارند بودجه لازم برای تربیت نیروهای امنیتی متخصص را در شرکت خود افزایش دهند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.