امسال پدیده وارونگی هوا در تهران نخواهیم داشت

۴ شنبه ۱۷ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

امسال پدیده وارونگی هوا در تهران نخواهیم داشت

امسال پدیده وارونگی هوا در تهران نخواهیم داشت

 قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هوا شناسی ، امسال بارندگی بسیار است و پدیده وارونگی هوا به شکل جدی در تهران نخواهیم داشت.

وارونگی هوا یا وارونگی گرمایی به پدیده‌ای گفته می‌ شود که در آن برخلاف حالت طبیعی با افزایش ارتفاع، دما نیز بسیار می‌ شود. در این شرایط درجه حرارت پایین جو کمتر از طبقه فوقانی است که این پدیده در شهرهای بزرگ معمولا سبب آلودگی هوا می ‌شود.

ˈ علی محمد شاعری ˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: پیش بینی ها نشان می دهد که امسال بارندگی های بسیار خواهد بود بنابراین پدیده وارونگی هوا در تهران نخواهیم داشت اگر هم رخ دهد در حدی نمی باشد که مشکل حادی ایجاد کند.

وی اظهار داشت: اما به هر شکل تدابیر لازم برای احتمال رخ دادن پدیده وارونگی هوا توسط کارگروه آلودگی هوای تهران اندیشیده شده است که این برنامه ها در صورت بروز این پدیده اجرا خواهد شد.

معاون انسانی سازمان محیط زیست ادامه داد: گسترش محدوده ترافیک و طرح زوج و فرد در معابر ، کاهش مسافرتهای داخل شهری ، تمهیدات لازم به منظور مراقبت از گروه های آسیب پذیر و کودکان ، کاهش فعالیت های عمرانی و ساختمانی در محدوده شهری و جلوگیری از تردد خودروهای دودزا بعضی از این برنامه هاست .

شاعری افزود: جلوگیری از فعالیت صنایع آلاینده ، منع تردد خودروهایی با مصرف سوخت سنگین و آلایندگی بالا و مراقبت های بهداشتی در سطح مراکز درمانی و بیمارستانی از دیگر تمهیدات کارگروه آلودگی هوای تهران به منظور مقابله با پدیده وارونگی هواست.

وی گفت: پدیده وارونگی هوا هر سال از اوایل آذرماه آغاز می گردد و به مدت یک ماه ادامه دارد که دراین مدت میزان آلودگی هوا تا حد بسیار بسیاری افزایش می یابد که در بعضی موارد منجر به تعطیلی مدارس و ادارات در کشور شده است .

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.