امسال یک هزار کیلومتر راه آهن در کشور به بهره برداری می رسد

احمد صادقی روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با اعلام این خبر افزود : این حجم از عملیات احداث راه آهن از محل بودجه دولتی و سهام شرکت ها اجرا شده که در قالب طرح های مهر ماندگار تا پایان امسال آماده ارائه خدمات حمل و نقل کشور می شود.

وی، اهتمام دولت نهم و دهم به توسعه شبکه ریلی کشور را بسیار جدی و گسترده عنوان کرد و اظهار داشت: در زمان حاضر افزون ۱۱ هزار کیلومتر شبکه ریلی در سطح کشور در حال احداث است که در نوع خود یک حدنصاب تاریخی محسوب می شود.

صادقی یادآور شد: احداث ۱۱ هزار کیلو متر شبکه ریلی در کشور در حالی است که مجموع خطوط ریلی احداث شده در کشور تا کنون ۱۰ هزار کیلو متر می باشد.

وی اضافه کرد: حجم راه آهن در دست اجرای کشور در دولت های نهم و دهم، بیش از میزان راه آهنی است که در ۳۰ سال اخیر در کشور ساخته شده است.

صادقی گفت: از شهریور ماه امسال کار ریل گذاری کلیه طرح های راه آهن کشور که در قالب مهر ماندگار قرار دارند آغاز و تا پایان دولت دهم بخش عمده ای از آنها مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت .

معاون وزیر راه و شهرسازی، طرح‌های راه آهن گرگان ـ اینچه برون، تهران ـ همدان ـ سنندج، میانه ـ اردبیل، قزوین ـ رشت و راه آهن غرب کشور از جمله این پروژهاست که با برنامه ‌ریزی‌ های انجام شده تا پایان کار دولت دهم به بهره‌ برداری خواهند رسید.

وی افزود: علاوه بر این پروژه راه آهن مراغه – ارومیه نیز جزو طرح های مهر ماندگار قرار گرفته که بطول ۱۸۴ کیلومتر در حال احداث بوده و پیش بینی می شود تا پیش از پایان دولت دهم مورد بهره برداری قرار بگیرد .

صادقی منظور بازدید از طرح راه آهن مراغه – ارومیه و ایستگاه راه آهن مهاباد به این شهرستان سفر کرده است .

۵۸۴/۵۸۳/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۱۲۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.