امسال ۲۰۶۰ تن استامینوفن در کشور تولید و عرضه شده است

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: استامینوفن در سال به میزان ۲۰۶۰ تن توسط شرکتهای تولید ماده اولیه داخلی تولید و عرضه شده ومیزان ۶۱ تن واردات این محصول در مقایسه با مصرف این ماده در کشور، عدد قابل توجهی نیست.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر)، مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو گفت: استامینوفن از جمله داروهایی است که ماده اولیه و محصول نهایی آن سالهاست که به همت دانشمندان توانمند کشور عزیزمان در شرکت های مواد اولیه داخلی تولید و در کارخانجات داروسازی به اشکال مختلف دارویی مورد نیاز کشور تبدیل می شود.

وی افزود: سیاست های جاری سازمان غذا و دارو که بر گرفته از حمایت از تولید داخل است. مبتنی بر استفاده از اهرم های تعرفه، قیمت گذاری و عدم تخصیص ارز مبادله ای به مواد اولیه ای که مشابه تولید داخل دارند، استوار است.

وی ادامه داد: استامینوفن در سال به میزان ۲۰۶۰ تن توسط شرکتهای تولید ماده اولیه داخلی تولید و عرضه شده ومیزان ۶۱ تن واردات این محصول در مقایسه با مصرف این ماده در کشور، عدد قابل توجهی نیست.

هاشمی گفت: همین مقدار هم با تعرفه های گمرکی مربوطه و صرفا با درخواست شرکت تولیدی وارد شده است. بدیهی است سیاست های در دست اجرای سازمان غذا و دارو، مشوق اصلی تولید کنندگان دارو به مصرف مواد اولیه تولید داخل است و در صورتی که شرکتی بنا به دلایلی تصمیم به واردات ماده اولیه مشابه تولید داخل داشته باشد، از مکانیسم های تشویقی سازمان غذا و دارو بهره مند نمی شود.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو گفت: به دلیل اعمال اهرم های یاد شده از سوی سازمان غذا و دارو، شرکت هایی که اقدام به این نوع واردات می‌کنند هزینه تمام شده تولید خود را بالا می‌برند و این مساله به صلاح آنها نیست.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.