امشب؛‌ برگزاری اولین نشست مشترک دولت و مجلس با محوریت سفر رئیس‌جمهور به نیویورک

اردیبهشت ۱۴۰۳

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا مصری سخنگوی هیات رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) با حضور در جمع خبرنگاران موضوع اولین نشست رسمی دولت و مجلس را تشریح کرد.  
 
وی افزود: روز قبل جلسه‌ای در هیات رئیسه مجلس با حضور آقای انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور برگزار شد که در آن مسائل مختلف قوای مقننه و مجریه و تعامل طرفین بررسی شد که نتایج خوبی هم داشت.  
 
مصری تصریح کرد: نتیجه این شد که یک جلسه دوره‌ای ۲ الی ۳ ماه یکبار بین دولت و مجلس تشکیل شود که یک جلسه دولت میزبان جلسات باشد و  یک جلسه نیز مجلس میزبان دولت.
 
سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد: مسائل کلی، سوالات، ابهامات از جمله مسائلی که در این جلسات وجود دارد در این جلسات مطرح خواهد شد.  
 
نماینده کرمانشاه اظهار داشت:‌ برگزاری چنین جلساتی سبب می‌شود تا نمایندگان کمتر از وزرا سوال بپرسند و فرصت خدمت بیشتر تقسیم شود و یا اگر مسائلی وجود دارد نمایندگان در جریان آن قرار گیرند چرا که وکلای ملت دائما در سفر به حوزه‌های انتخابیه‌شان می باشند و به همین خاطر از نزدیک با مشکلات مواجه‌اند.  
 
وی گفت: موضوع دوم اینکه در خصوص بحث‌های تخصصی نشستی بین دولت و مجلس باشد و اشخاص متخصص یا کمیسیون‌های تخصصی با کارشناسان آن حوزه جلساتی داشته باشند تا به نتیجه برسند، به فرض مسئله ارز در کشور مطرح است جلسه تخصصی بین دولت و مجلس راجع به ارز برگزار شود.  
 
سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد:‌ موضوع سوم این بود که اگر مسائلی وجود دارد که نماینده‌ها باید از آن مطلع شوند مسئولان در جلسه غیرعلنی غیررسمی حضور یافته و نسبت به آن سوال یا ابهام توضیح دهند.  
 
مصری در ادامه به زمان اولین نشست رسمی دولت و مجلس اشاره کرد و گفت:‌ قرار شد آقای انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با دولت هماهنگی کند که اولین جلسه در دولت تشکیل شود.  
 
وی افزود: خوشبختانه خبر رسید که اولین جلسه مشترک دولت و مجلس امشب در ریاست جمهوری انجام شود.  
 
نماینده مردم کرمانشاه در ادامه به جلسه غیرعلنی نمایندگان با رئیس رسانه ملی اشاره کرد و گفت: براساس تقاضایی که قبلا اقای ضرغامی درخواست کرده بودند با حضور در مجلس از فعالیت‌های صدا و سیما گزارش بدهند، خوشبختانه آقای ضرغامی در فرصت کوتاه مطلب خیلی زیادی داشت، در مورد فعالیت‌ شبکه‌های ‌داخلی، شبکه‌های برون‌مرزی، پوشش شبکه‌های ما در خارج از کشور و میزان مخاطب، برنامه‌هایی که مخاطبان بیشتری دارد، درخواست‌هایی که اقصی نقاط دنیا داریم تا بیننده شبکه‌های فارسی زبان ایرانی باشند، ارائه کردند.  
 
مصری افزود: همچنین رئیس رسانه ملی گزارش مختصری در خصوص شبکه‌های فارسی زبانی که در خارج از کشور برنامه داشته و منشأ آنها عموما CIA است و فعالیت‌هایی که آنها انجام می‌دهند بود، این جلسه بسیار خوب بود و یک کاری که گزارش دو، سه ساعته نیاز داشت آقای ضرغامی فشرده و خوب و در حد نیم ساعت به مجلس ارائه کردند.  
 
نماینده مردم کرمانشاه در ادامه و در پاسخ به پرسش باشگاه خبرنگاران که آیا نمایندگانی در مجلس در اولین نشست مشترک دولت و مجلس سخنرانی خواهند کرد یا نه، اظهار داشت:‌ قطعا نمایندگان صحبت می‌کنند اما بعد ازظهر تصمیم گرفته می‌شود که آیا یک نفر صحبت کند یا نه، چرا که دیروز این تصمیم گرفته شد که نشست مشترک انجام شود.  
 
وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر باشگاه خبرنگاران در خصوص اینکه محور اولین نشست مشترک دولت و مجلس چیست؟ بیان کرد: محور اساسی این نشست سفر رئیس‌جمهور به نیویورک  است و قطعا دکتر روحانی گزارشی از سفر ارائه خواهد کرد و محور اساسی این نشست سفر است و اگر فرصت باشد مباحث دیگری نیز در کنار این گزارش مطرح خواهد شد.  
 
مصری در خصوص احتمال مطرح شدن معرفی وزیران در این نشست، تصریح کرد: قانون سه ماه فرصت داده تا دولت وزیران را به مجلس معرفی کند و مجلس و دولت عجله‌ای برای این موضوع ندارند چرا که یک کار قانونی آئین‌نامه‌ای بوده و این گونه بحث‌ها نشست مشترک ندارد.  
 
سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد: در صورتی که در این نشست فرصت باشد در مورد مسائل اقتصادی و ارزی، لایحه اصلاح قانون بودجه و لایحه بودجه ۹۳ بحث خواهد شد اما فرصت طرح این‌گونه مسائل فراهم نخواهد شد.  
 
نماینده مردم کرمانشاه در پایان اظهار داشت: در جلسه دو ساعته اگر بشود گزارش سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و  ناگفته‌ها و سوال‌های مرتبط با آن مطرح شود جای خوشحالی دارد ولی طرح چندین موضوع در یک جلسه امکان ندارد. 

انتهای پیام/  
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.