امشب اپل چه خواهد کرد؟

۲۰خردادماه، آی تی ایران – پس از هفت ماه انتظار و از ساعاتی دیگر کنفرانس برنامه‌نویسان اپل ارایه دهنده تازه‌های این شرکت خواهد بود.

این بیست وچهارمین کنفرانس برنامه‌نویسان این شرکت است که امروز با سخنرانی‌های کلیدی مدیران این شرکت آغاز می‌شود و در طی روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت. بنا بر سنت هر سال در روز اول – امروز – منتظر تازه‌ترین محصولات و به روزرسانی‌های محصولات اپل خواهیم بود.

در طی هفت ماه قبل ما خبری از محصولات تازه اپل نداشتیم در حالی که رقبای آن در بخش‌های گوناگون محصولات مختلفی را معرفی کرده‌اند.
اپل اساسا پیش از آغاز اتفاقها خبر محصولات تازه خود را منتشر نمی‌کند و ما تنها چیزی که کنفرانس امسال می‌دانیم این است که سیستم عامل‌های تازه iOS و OS X در این کنفرانس رونمایی می‌شوند.

انتظارات از اپل بسیار بالاست خصوصا به این سبب که مدت بسیاری است این شرکت چیز تازهی معرفی نکرده است. اخرین باری که این شرکت یک محصول ارایه کرد آی پد مینی بود که در ماه اکتبر معرفی شد.


نرم‌افزارهای تازه

اپل گفته است که نسخه‌های تازه سیستم عامل موبایل و مک خود را در این کنفرانس عرضه می‌کند و انتظار می‌رود همچون روال قبل در ابتدا این دو صرفا جهت برنامه‌نویسان قابل نصب باشد. در قبل بین معرفی یک نرم‌افزار تا عرضه نهایی و عمومی آن گاه چند ماه فاصله افتاده است. به طور مثال سیستم عامل مک Mountain Lion در ماه فوریه معرفی شد اما نسخه نهایی آن اواخر ماه جولای عرضه شد.

نسخه ۶ سیستم عامل موبایل اپل( iOS ) در همین کنفرانس برنامه‌نویسان عرضه شد اما زمان نهایی انتشار یافتن آن ماه سپتامبر بود.
حالا انتظار برای نسخه ۷ سیستم عامل موبایل اپل را داریم که طی هفته‌ّای اخیر و حتی همین امروز شایعات بسیاری دربارهٔ آن شنیده‌ایم. نسخه‌ای که گفته می‌شود حالا بر اساس ایده‌های جانان او مدیر اسطوره‌ای طراحی اپل شکل گرفته است. بر اساس شنیدهها طراحی آیکون‌ها و گرافیک کلی این سیستم عامل به طور کلی تغییر کرده است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.