امشب بزرگی‌ات می‌شود آرزوهایت/درخواست آیت الله وحید خراسانی در شب لیله الرغائب+اعمال

۲۶اردیبهشت،

امشب از هر کجای این دنیای بزرگ که در بزنی، صاحبخانه برای استقبال می آید.با طبقی از آرزوهایی که می خواهی…امشب ..لیله الرغائب …مراقب آرزوهایت باش…

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز،کوچک که بودی برای داشتن بهترین اسباب بازی‌های دنیا دعا می‌کردی. برای خانه‌ای پر از خوراکی، برای کمی بیشتر تاپ سواری… یادت هست؟کوچک که بودی برای داشتن بهترین اسباب بازی های دنیا دعا می کردی.برای خانه ای پر از خوراکی ،برای کمی بیشتر تاپ سواری …یادت هست؟

بزرگ تر که شدی آرزو برایت قبول شدن امتحان و دانشگاه رفتن،کار و در آمد بود.به یاد داری؟ امروز هم… نمی دانم.نمی دانم دنیای آرزوهایت امروز تا کجا فکر می کند و دلداده کدام آیین است،نمی دانم حواس دلت امروز زمام دار چه کسانی است ..تا کجا تقوا دارد و چقدر مهربان است….اما لیلهالرغائب را مراقب آرزوهایت باش…

راه آسمان، خدا، اجابت، بخشش شاید در نظرت سخت بیاید.طولانی. دست نیافتنی. اما امشب که عاشق شوی پیاده هم می گردد تمام آن مسیر طولانی را ساده به پایان رساند بی هیچ سخنی از رنج و کم طاقتی بندگان. می گردد کوله بار دنیا را هر قدر هم سنگین از شانه هایت پایین بکشی تا دل کوچکت را به بی کران  آسمان گره بزنی، برای ثانیه ای خدا…

امشب از هر کجای این دنیای بزرگ که در بزنی، صاحبخانه برای استقبال می آید.با طبقی از آرزوهایی که می خواهی…امشب ..لیله الرغائب …مراقب آرزوهایت باش…

ضیافت اولین شب جمعه رجب، لیله الرغائب، خواب بسیار ها و آرزوی مردمان بسیاری را تعبیر کرده. به خیال مردمان بسیاری رنگ واقعیت رسانده.خیلی از مردم برای رسیدن به حاجت های خود دست به دامان این شب می شوند،به ضمانت یک سال انتظار…

تا چند سال پیش بسیار از ما این وعده گاه را نمی شناختیم .وعده گاهی که خدا در آن بردبار است به گناهکار ترین بندگان،وعده گاهی که باید امیدوار تر از پیش باشی به استجابت،آنجا که برای هر چه بخواهی مختاری و خدا به تمام آنچه می گویی شنوا تر از پیش منتظر است…

امشب چه سیاه باشی و چه سپید،هر چه قدر که نا امید،هر چه که بخواهی از خدا ،امیدوار باش به اجابت… امشب اعانت جستن به فضل و کرمش برای آنکه امید دارد،مباح است…

امشب تمام فرشته ها از ثلث شب که بگذرد در میان کعبه به خدا برای بخشش بندگان روزه دار رجب دعا می کنند…

لیله الرغائب تو مختاری برای انتخاب آنچه می خواهی،برای داشتن گوشه ای از تقدیری که آرزویش داری، برای آنچه می خواهی باشی…   

شاید این شب در آیین های مردم دیگر،در کریسمس، انتظار بودا و روزهای دیگر مردمان دیگر تجلی کوچکی داشته باشد اما مقایسه در رتبه و منزلت،در ارج و بندگی بی حساب پای خودت…

گریزی به اعمال این شب و نیم نگاهی به دعا ها و معانی درد دلت با خدا می ارزد به تجربه حس گوش دادن کسی به تمام آنچه می خواهی ،بیشتر از همیشه و هر روز…می ارزد به یک دل سیر دعا…به لذت گفتن یک طومار آرزو…  

امشب می گردد بسیار چیزها از خدا خواست. دنیا و آخرت را، ثروت و تملک را ،بندگی،قدرت،گذشت،آرامش و … خودخودخود خدا را…

درخواست آیت الله وحید خراسانی در شب لیله الرغائب

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی با اشاره به جنایات وهابیت تکفیری و نبش قبر حجر بین عدی، گفت: کفر و الحاد دست به دست هم داده‌اند و قبر این صحابی بزرگوار پیامبر(ص) را ویران کردند.

حضرت آیت‌الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به جنایات وهابیت تکفیری و نبش قبر حجر بن عدی، گفت: امروز کفر و الحاد دست به دست هم داده‌اند و قبر این صحابی بزرگوار پیامبر(ص) را در دمشق ویران کردند.

وی ادامه داد: ابن اثیر نقل می‌‌کند که عایشه به معاویه تندی کرد که چرا حجر بن عدی را کشتی، معاویه گفت: ام‌المؤمنین، او را کشتم برای مصلحت اسلام، عایشه گفت: کسی را کشتی که پیامبر(ص) فرمود کشته می‌شود حجر بن عدی و اصحابش به دست کسانی که مسلمین و عابدین لله می باشند و خدا و تمام اهل آسمان غضبناک می‌شوند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که نقل عامه دربارهٔ عظمت حجر بن عدی آن هم از محکم‌ترین سندها نشانه بزرگی آن مرد است، افزود: وهابیت کفری در لباس اسلام و الحادی در صورت ایمان است.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی ادامه داد: آیا وهابیت سعودی قدرت دارد جواب این عمل را بدهد؛ وقتی خبر قتل حجر بن عدی به عبدالله بن عمر رسید در بازار صیحه کشید.وی تصریح کرد: به خلاف فتوای ابوحنیفه، مالک، شافعی و ابن حنبل و بر خلاف اجماع چهار مذهب چرا این قبر ویران شد.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که کفر و الحاد امروز دست به دست هم داده‌اند برای فشار بر شیعیان، گفت: کسی قبرش مورد اهانت قرار گرفت که نص کلام ابن اثیر می‌گوید؛ « و کان مجاب الدعوه» دعای او از درگاه خدا رد نمی‌شود، آن کسی که افضل آنها است تربیت شدگانش این چنین می باشند.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی ادامه داد: حجر بن عدی دست پرورده و شاگرد مکتب کسی است که وقتی در روز بیستم رمضان آمد خدمت حضرت علی(ع) حضرت به او فرمود اگر از تو بخواهند از علی(ع) بیزاری بجویی چه می‌کنی؟ گفت: یا علی اگر مرا با شمشیر قطعه قطعه کنند و در آتش بسوزانند دست از تو برنخواهم داشت.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) دربارهٔ حجر بن عدی دعایی کرده که عقل در برابر آن مبهوت است؛ هیچ خیری نمانده مگر این‌که تو به آن موفق شوی.

حضرت آیت‌الله وحید خراسانی در پایان با اشاره به فضیلت ماه رجب و شب جمعه اول آن، گفت: در شب لیله الرغائب دعا کنید تا خداوند شر ملحدان و کفار را از شیعیان سوریه و بحرین قطع کند و امروز این امر وظیفه همه است.

اعمال شب «لیله الرغاب»

بدان‏که اولین شب جمعه ماه رجب را«لیله الرغاب»(یعنى شب دلدادگان)می گویند و براى آن عملى با فضیلت‏ بسیار از حضرت رسول صلى اللّه علیه و آله وارد شده که آن را سیّد در کتاب«اقبال»و علاّمه حلى در«اجازه بنى زهره»نقل کرده ‏اند،بعضى از فضیلت آن اینکه به سبب انجام آن گناهان بسیار آمرزیده مى‏شود،و نیز نمازى در آن وارد شده که هرکه آن را به جاى‏ آورد هنگام شب اوّل قبرش حق تعالى ثواب آن را به نیکوترین صورت و با روى گشاده و درخشان و زبانى گویا به سوى‏ او مى‏فرستد،پس به او میگوید:

اى حبیب من تو را بشارت باد که از هر شدّت و سختى نجات یافتى،بنده مى‏گوید تو کیستى؟به خدا سوگند من چهره‏اى زیباتر از چهره تو ندیدم،و سخنى شیرین‏تر از سخن تو نشنیدم،و بویى بهتر از بوى‏ تو نبوییدم!

!پاسخ میدهد:من ثواب آن نمازم که در فلان شب،از فلان ماه،از فلان سال به جاى آوردى‏ امشب نزد تو آمدم تا حقّت را ادا کنم،و مونس تنهایى تو باشم،و هراس را از تو برگیرم و هنگامى‏که در صور(شیپور قیامت) دمیده شود،در عرصه قیامت سایه‏اى بر سرت خواهم افکند،پس خوشحال باش که خیر هرگز از تو جدا نخواهد شد.

کیفیت‏ این نماز چنین است:اولین پنجشنبه ماه رجب را روزه مى‏دارى،چون شب جمعه داخل شود،ما بین نماز مغرب و عشا،دوازده رکعت نماز بجاى مى‏آورى،هر دو رکعت با یک سلام به این ترتیب که در هر رکعت یک مرتبه سوره«حمد»و سه مرتبه«سوره قدر»و دوازده‏ مرتبه«سوره توحید»مى‏خوانى و هنگامى که از نماز فارغ شدى هفتاد مرتبه مى‏گویى:

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ وَ عَلَى آلِهِ [وَ آلِ مُحَمَّدٍ] .
خدایا!بر محمّد پیامبر درس ناخوانده و خاندانش درود فرست

سپس به سجده می روى و هفتاد مرتبه میگویى:

سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَهِ وَ الرُّوحِ
پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح

آنگاه سر از سجده بر می دارى و هفتاد مرتبه می گویى:

رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیُّ الْأَعْظَمُ
پروردگارا!مرا بیامرز و بر من مهرورز و از آنچه از من مى‏دانى بگذر،تو خداى برتر و بزرگترى

دوباره به سجده می روى و هفتاد مرتبه میگویى:

سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَهِ وَ الرُّوحِ
پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح

سپس حاجت خود را مى‏طلبى که به خواست خدا برآورده خواهد شد.آگاه باش زیارت حضرت رضا علیه السّلام در ماه رجب مستحب است،و انجام آن در این ماه امتیاز خاصى دارد،همانگونه که انجام عمره در ماه رجب فضیلت دارد تا جایى که روایت شده انجام آن در این ماه،در فضیلت همتاى حج است و نیز نقل شده:حضرت سجاد علیه السّلام در ماه رجب به عمره مشرّف شده بود،و شب‏ و روز نزد کعبه نماز مى‏خواند،و در حالى که پیوسته در سجده بود این ذکر از زبان ایشان شنیده مى‏شد:

عَظُمَ الذَّنْبُ مِنْ عَبْدِکَ فَلْیَحْسُنِ الْعَفْوُ مِنْ عِنْدِکَ
گناه از بنده‏ات بزرگ شده،پس بگذر گذشت از سوى تو زیبا باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.