امشب تماشای شهاب‌باران دلتا-دلوی را از دست ندهید / عکس

هرچند این شهاب‌باران در مقایسه با سه شهاب‌باران اصلی سال (برساووشی در مرداد، جوزایی در آذر و ربعی در دی) شدت کمتری دارد، اما برخی کارشناسان حدس می‌زنند دنباله‌دار مولد این شهاب‌باران یعنی ۹۶ ماچولز از منظومه ستاره‌ای دیگری وارد منظومه شمسی شده باشد و به همین دلیل، رصد این شهاب‌باران اهمیتی دوچندان دارد.
کانون این شهاب‌باران در صورت فلکی دلو و نزدیک به ستاره دلتا-دلو واقع شده و به همین دلیل، آن را بارش شهابی دلتا-دلوی می‌نامند. بهترین زمان برای تماشای این شهاب‌باران، ساعت‌های اولیه بامداد است، وقتی که ماه در افق غربی غروب می‎کند و صورت‌فلکی دلو در بالاترین ارتفاع خود در آسمان جنوبی می‎درخشد. شهاب‎های این شهاب‎باران از صورت فلکی دلو و به طور تصادفی به بیرون خارج می‎شوند، بنابراین بهترین حالت برای تماشای این شهاب‎ها این است که به جایی تاریک با آسمان باز و بدون آلودگی نوری بروید، زیراندازی پهن کنید و طاق‎باز رو به سقف آسمان دراز بکشید. در این حالت بیشترین مساحت از آسمان را می‎توانید مشاهده کنید.
تصویر زیر را دیوید هافمن در ۲۴ جولای / ۳ مرداد از اشلند اورگان گرفته است. برای مشاهده عکس در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

۵۳۵۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.