امضاء تفاهمنامه اقتصادی میان هرات و خراسان رضوی

۱۱اردیبهشت،

000021.jpg

تفاهمنامه ۱۴ ماده‌ای میان مقامات بلندپایه استان‌های هرات افغانستان و خراسان رضوی جمهوری اسلامی ایران کشاورزی، بهره‌برداری از معادن و ایجاد اشتغال برای مردم هرات به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در افغانستان در نشستی که ظهر روز جمعه در هرات واقع در غرب افغانستان صورت گرفت مقامات دو کشور امضاء این تفاهمنامه را سرآغاز دوستی‌های هرچه بیشتر میان افغانستان و ایران و تحکیم روابط عنوان کردند.

داوود صبا، استاندار هرات گفت: بر اساس این تفاهمنامه، قرار است تا از جانب جمهوری اسلامی ایران همکاری‌هایی در بخش حفظ محیط زیست، گسترش کشاورزی، فراهم‌آوری زمینه‌های شغلی، خدمات‌رسانی برای خانواده‌های شهدا و معلولین و افزایش مبادلات تجارتی صورت گیرد.

وی ادامه داد: خواسته دولت محلی هرات از مقامات استان خراسان رضوی این بوده تا مشکلات فرا روی حمل و نقل زمینی، مسائل میان دو گمرک اسلام قلعه و دوغارون برطرف شود.

استاندار هرات همچنین گفت که از مقامات ایرانی خواسته شده تا در هرکدام از ۷۱۶ پروژه سازندگی که در هرات وجود دارد یاری رسانده و برای آغاز آن اقدام کنند.

در همین حال حسین فروزان مهر، استاندار خراسان رضوی گفت: هرات با دارا بودن موقعیت به سزای ترانزیتی و برخورداری از زمینه‌های ارزشمند معدن، کشاورزی و دامداری، برای جمهوری اسلامی ایران و به خصوص ولایت خراسان رضوی جایگاه با اهمیتی را داراست.

وی اظهار کرد که جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در سطوح مختلف مناسبات میان دو کشور را ارتقاء بخشد.

وی همچنین افزود: قرابت فرهنگی و دینی میان مردم دو کشور مهمترین سبب دوستی میان دولت‌ها بوده و این سبب استحکام روابط دوستانه در بین طرفین خواهد شد.

هیات ایرانی که به ریاست استاندار خراسان رضوی وارد هرات شده‌اند از روز قبل به این سو از مناطق مختلف این ولایت از جمله اماکن تاریخی و شهرک صنعتی هرات دیدار داشته‌اند.

این سفر و دیدار دو روزه هیات رهبری خراسان رضوی از این استان در غرب افغانستان، عصر امروز پایان یافت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.