امضاء قرارداد پردیس بالادستی پژوهشگاه نفت با شرکت های نفتی کشور سودان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رییس پژوهشکده مهندسی نفت پژوهشگاه صنعت نفت از امضای قرارداد همکاری پردیس بالادستی پژوهشگاه با شرکت سودانی PLRSخبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عزت‌اله کاظم‌زاده با بیان این مطلب گفت: به‌منظور گسترش همکاری‌ها و با توجه به درخواست کشور سودان و هماهنگی‌های صورت گرفته از طرف معاونت فناوری و روابط بین‌الملل پژوهشگاه هیئتی متشکل از کارشناسان شرکت PLRS و شرکت‌های عملیاتی سودانی از توانمندی‌های پردیس بالادستی بازدید به‌عمل آوردند.

کاظم زاده افزود: طی جلسات کارشناسی زمینه‌های مختلف همکاری بررسی شد و در نهایت قرارداد همکاری  مطالعات آزمایشگاهی و خدمات آموزشی در تخصص‌های مختلف بالادستی فی‌مابین آن شرکت و پژوهشگاه صنعت نفت به امضاء‌ رسید.

رییس پژوهشکده مهندسی نفت پژوهشگاه با بیان اینکه کشور سودان شمالی شامل ۲۴ بلوک نفتی است و  بیشترین تولید نفت از بلوک‌های ۱، ۲، ۳، ۴ و ۷ آن انجام می شود افزود: از سال قبل پژوهشکده مهندسی نفت پژوهشگاه صنعت نفت، همکاری خود را با شرکت سودانی Central Petroleum Laboratories (CPL) آغاز نمود. 

وی تصریح کرد: شرکت  CPL در سال ۱۹۹۹ میلادی به عـــنوان یکی از بـخش‌های شرکت نفت سودان تاسـیس شده که اخیرا این شرکت بــه Petroleum Laboratories Research and Studies (PLRS)  تغییر نام داده است. 

کاظم زاده با اشاره به سابقه همکاری پردیس بالادستی پژوهشگاه و سودان گفت: تاکنون همکاری هایی شامل صدور خدمات فناورانه در قالب انجام مطالعات آزمایشگاهی بر روی میادین کشور سودان و اعزام نیرو جهت آموزش کارکنان شرکت PLRS با سیستم‌های پیشرفته آزمایشگاهی و تجزیه و تحلیل نتایج انجام شده است.

وی پروژه‌های به اتـــمام رسیده توسط پژوهشگاه برای کشور سودان را مطالعات مغزه‌های ماسه سنگی سازند Abu Gabra از میدان Azraq عنوان کرد و افزود: پس از اتمام اولین پروژه در خرداد ۹۲ درخواست مطالعات آزمایشگاهی نمونه‌ها با سیمان شدگی ضعیف به‌منظور مطالعات‌ آسیب سازند و سرعت امواج صوتی بر روی ۷ چاه از میادین مختلف به پژوهشگاه واگذار شد و هم‌اکنون این پروژه در حال انجام است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.