امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه تبریز و دانشگاه کافکاس ترکیه

۲۱ آبان ،

tabriz.jpg

دانشگاه تبریز و دانشگاه کافکاس – کارس ترکیه در جهتی گسترش همکاری‌های بین‌المللی تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی امضا کردند.

به گزارش تفسیری سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر پرویز آژیده رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم با بیان اینکه این تفاهم‌نامه بمنظور تحقق بخشیدن و عملی نمودن همکاری‌های مشترک دانشگاهی بین دانشگاه کافکاس و دانشگاه تبریز منعقد شده است، گفت: دو دانشگاه در زمینه‌های مورد علاقه در حوزه‌های آموزش و تحقیقات، همکاری علمی خواهند نمود و بین واحد‌های پژوهشی و آموزشی مرتبط خود ارتباطات علمی برقرار خواهند کرد.همچنین تمهیدات لازم برای تبادل دانشجو و استاد را فراهم نموده و ارتباطات بدون واسطه به منظور تعمیق همکاری‌های دانشگاهی را حمایت می‌کنند.

وی در ادامه این مراسم تبادل استاد و دانشجو، انجام طرح‌های پژوهشی مشترک، آموزش مشترک، یادگیری از راه دور بصورت مشترک، شرکت در همایش‌ها و سمینار های علمی، تبادل کتب و نشریات علمی به چاپ رسیده و انتقال دانش و بهره‌مندی از برنامه‌های تخصصی کوتاه مدت را از جمله زمینه‌های همکاری دانشگاهی بین دو دانشگاه برشمرد و افزود: این تفاهم‌نامه همکاری به مدت پنج سال اعتبار خواهد داشت و در صورت توافق طرفین به مدت مشابه تمدید خواهد شد.

رییس دانشگاه تبریز با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری علمی و آموزشی با دانشگاه‌های دنیا و به خصوص کشورهای منطقه و اسلامی هستیم، تصریح کرد: گسترش همکاری‌های علمی بین ملت‌ها و کشورها سبب توسعه سایر همکاری‌های مشترک خواهد شد و در پی آن توسعه و پیشرفت همه جانبه کشورها و ملت‌ها را به دنبال دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه تبریز به‌ عنوان دومین دانشگاه ایران با دارا بودن ۱۵ دانشکده، ۷ مرکز تحقیقاتی، ۶ قطب علمی، چندین دانشکده اقماری، پردیس بین‌المللی ارس در جلفا و نزدیک به ۲۱ هزار دانشجو شرایط خوبی را برای همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های مختلف با سایر دانشگاه‌ها فراهم کرده است، آژیده یادآور شد: گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی با سایر کشورها از جمله سیاست‌های راهبردی این دانشگاه بوده و در این جهت با توجه به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور ترکیه و ایران این امر سبب توسعه همکاری‌های مشترک خواهد شد.

در ادامه این مراسم دکتر سامی اوزجان رئیس دانشگاه کافکاس ضمن معرفی پتانسیل‌های دانشگاه متبوع خود و با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی هر دو کشور خواستار گسترش فعالیت های آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه در عرصه‌های مختلف شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز به لحاظ قدمت و تجربه علمی جزو دانشگاه‌های مهم و برتر ایران است، افزود: این دانشگاه آماده هر گونه همکاری علمی و آموزشی با این دانشگاه می‌باشد.

همچنین در ادامه مراسم دکتر حسین صبوری مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه تبریز هم اکنون با ۴۲ دانشگاه خارجی از جمله دانشگاه ترکیه، فرانسه، مالزی و آذربایجان قرارداد همکاری دارد، بازدید و آشنایی هیات ترکیه‌ای از ظرفیت‌های دانشگاه تبریز جهت همکاری‌های متقابل را از دیگر برنامه‌های جنبی برنامه مسافرت هیات ترکیه‌ای دانست.

گفتنی است این تفاهم‌نامه با هدف تبادل تجربیات علمی و آموزشی و فراهم آوردن گسترش ارتباطات در جهتی توسعه تحقیقات مشترک با استفاده از توانمندی‌های دو طرف می‌باشد و در این نشست اعضای شرکت‌کننده از دو دانشگاه به ارائه نقطه نظرات خود و راهکارهای عملی توسعه روابط دوجانبه پرداختند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.