امضای تفاهم نامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت فرهنگ فلسطین

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران پس از امضای این تفاهم نامه، گفت: امضای این تفاهم نامه آغازی برای فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری میان ایران و فلسطین خواهد بود.

سید محمد حسینی با بیان این که اکنون امکان رفت و آمد به غزه و فلسطین فراهم شده است، افزود: وزیر فرهنگ و جوانان فلسطین از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران دعوت کرده است تا با سفر به غزه در ساماندهی فعالیت های فرهنگی و هنری فلسطین همکاری کند.

وی همچنین از ساخت فیلم ˈ۲۲ روزˈ در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این فیلم با همکاری مشترک ایران و فلسطین و با حضور هنرمندانی از هر دو کشور در دست تولید است.

وزیر فرهنگ و جوانان فلسطین نیز در این مراسم ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مستضعفین جهان گفت: از حضور در جشنواره ای که مانند نامش، افقی جدید به روی جهان گشوده است، احساس افتخار و غرور می کنم.

محمد المدهون افزود: برنامه ریزی برای طراحی مقاومت با حضور فیلمسازان سرشناس و بزرگ در این جشنواره مشهود است و امیدوارم با امضای این یادداشت تفاهم، سینمای مقاومت در چارچوب همکاری های مشترک شکل بگیرد.

نخستین جشنواره فیلمسازان مستقل ˈافق نوˈ از ۱۲ تا ۱۷ شهریور در ۹ بخش و با حضور نزدیک به ۲۰۰ اثر در قالب‌های سینمایی بلند و کوتاه و آثار مستند از ۷۲ کشور دنیا در سینما فلسطین برگزار شد.

آیین اختتامیه این جشنواره شامگاه جمعه (۱۷ شهریور) در تالار وحدت تهران با حضور هنرمندان و مسوولین سینمایی برگزار شد.

فراهنگ*۶۰۶۵*۱۵۹۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.