امضای توافقنامه آشتی در لیبی

۳۱فروردین۱۳،

دو قبیله رقیب در لیبی که پیش از این با درگیری‌های خونبار اوضاع جنوب لیبی را ناامن کرده بودند توافقنامه آشتی در حضور مقامات این کشور امضا کردند.

به گزارش ممتازنیوز، فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره نوشت: قبایل عرب و غیرعرب جنوب لیبی دیروز شنبه توافقنامه صلحی را تحت نظارت ریاست ستاد کل ارتش و در حضور علی زیدان، اول وزیر و محمد المقریف، رئیس کنگره ملی لیبی به امضا رساندند.

دو قبیله اولاد سلیمان و قبیله التبو منشور صلح بین دو قبیله را در پایان کنفرانس صلحی امضا کردند که در طرابلس، پایتخت لیبی با شعار «در جنوب با یکدیگر به خاطر لیبی آشتی می‌کنیم» برگزار شده بود.

دو طرف این توافقنامه تعهد دادند که از این به بعد دیگر سلاح های خود را کنار گذاشته و برای رفع هر اختلافی با یکدیگر درگیر نشده بلکه گفت و گو کنند و یا حل اختلاف را به دستگاه قضا واگذار کنند و برای ایجاد امنیت و ثبات در جنوب کار کنند  و به همه قوانین دولت لیبی پایبند باشند و در ساختن کشور لیبی بر اساس قانون اساسی شریک باشند.

بر اساس این منشور هر همه قبیله یا هر خانواده وابسته به این قبیله در قبال رفتار و یا جرم و جنایت هر عضو این قبیله مسئول نیست بلکه شخص همان مجرم باید در برابر دستگاه قضایی پاسخگو بوده و مجازات شود.

دو قبیله اولاد سلیمان و التبو پس از قیام سال ۲۰۱۱ که به سرنگونی معمر القذافی منجر شد با توجه به گسترش سلاح در دست غیرنظامیان بر سر اختلافات شخصی و یا اختلاف بر سر املاک خود با یکدیگر وارد درگیری مسلحانه شده و یکدیگر را به خاک و خون می کشیدند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.