امضای توافقنامه امنیتی میان ایران و پاکستان

۳۰ام بهمن ،

با امضای وزیر کشور و سرپرست وزارت کشور جمهوری اسلامی پاکستان، توافقنامه امنیتی میان ایران و پاکستان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این موافقتنامه امنیتی توسط مصطفی محمدنجار وزیر کشور و رحمان ملک سرپرست وزارت کشور جمهوری پاکستان در محل وزارت کشور منعقد شد.

مصطفی محمدنجار ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی کویته پاکستان گفت: این اقدامات جنایتکارانه مغایر منافع پاکستان و با هدف شکاف انداختن میان شیعه و سنی و ضربه زدن به امنیت و ثبات در پاکستان و منطقه صورت می‌گیرد.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه علما، نخبگان و مسوولان جهان اسلام باید ضمن محکوم کردن چنین اقداماتی راه‌های مقابله با چنین اعمالی را پیش بگیرند، خاطرنشان کرد: ایران و پاکستان دو کشور دوست، برادر و همسایه و دارای اشتراکات فرهنگی، دینی و فرهنگی بسیاری می باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تقویت روابط دو کشور به نفع صلح و ثبات منطقه‌ای است، تصریح کرد: آقای احمدی‌نژاد و آصف علی زرداری در زمینه گسترش روابط دو کشور به خصوص در زمینه امنیتی تاکید فراوانی داشتند. سفر سرپرست وزارت کشور پاکستان نیز در همین زمینه صورت گرفته است.

به گفته وزیر کشور، موافقتنامه امنیتی، نقطه عطف در روابط دو کشور و پیام بسیار خوبی برای کشورهای منطقه دارد.

وزیر کشور در ادامه افزود: محورهای اصلی این موافقتنامه عبارتند از کنترل و ارتقای امنیت مرزها، مقابله با جرایم سازمان یافته، تبادل اطلاعات، مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر و قاچاق انسان.

در ادامه سرپرست وزارت کشور پاکستان نیز با بیان اینکه همه مردم پاکستان علیه دشمنان این کشور متحد می باشند، اظهار کرد: شرایط امروز پاکستان شبیه شرایط چند سال قبل ایران است. ایران در سال‌های قبل مواجه با گروهی به نام جندالله بود و اکنون در پاکستان چندین گروه به عنوان جندالله فعالیت می‌کنند.

رحمان ملک در ادامه افزود: پاکستان سال‌هاست با تروریست‌ها مبارزه می‌کند اما متاسفانه هنوز در منطقه کویته و کراچی تروریست‌ها فعال می باشند.

به گفته وی این موافقتنامه امنیتی پیام بدی برای تروریست‌ها دارد و آن پیام این است که ایران و پاکستان متحدانه با تروریست‌ها مبارزه می‌کنند.

سرپرست وزارت کشور پاکستان همچنین گفت: روابط سه جانبه ایران پاکستان افغانستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این زمینه وزرای سه کشور در آینده دیداری خواهند داشت و موافقتنامه مشابهی را امضا می‌کنند. صلح و ثبات در افغانستان برای ما بسیار مهم است و یک افغانستان امن می‌تواند امنیت در پاکستان را تامین کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.