امضای توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای روز سه شنبه در تهران براساس توافقات امروز با ۵+۱ در ژنو

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

این توافق با آژانس در چارچوب توافقات تنظیمی در ژنو بین ایران و گروه ۱+۵ است که آژانس مجری اجرای چندین بند از این توافقات است.

خبراقتصادی: براساس مدالیته تنظیمی بین کارشناسان انرژی هسته ای ایران و کارشناسان بین المللی انرژی اتمی، قرار است کلیه مواردی که آژانس به عنوان مطالعات ادعایی و همچنین ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران در قطعنامه های آژانس بین المللی انرژی اتمی گنجانده شده است در چارچوب این همکاری ها بین ایران و آژانس،  شفاف سازی شده و نگرانی های آژانس برطرف شود و این چارچوب همکاری این بار به امضای دبیر کل آژانس آقای «یوکیو آمانو» با آقای علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی به امضا برسد.

روز سه شنبه هفته جاری، امضای چارچوب همکاری های آتی مدالیته ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور آقای آمانو رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران از یک طرف و آقای علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از طرف دیگر به امضا‌ خواهد رسید.

توافق بین ایران و آژانس که پیش نویس آن توسط کارشناسان دو طرف تنظیم شده است فصل تازهی از روابط بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ایجاد می کند که می تواند شرایط را برای همکاری های بیشتر بین ایران و آژانس هموار سازد.

چارچوب تهیه شده در رابطه با همکاری های ایران و آژانس که در قالب مدالیته توافقات تظیم شده اجازه دسترسی به بعضی پایگاه اینترنتی های نظامی و همچنین هسته ای ایران را برای کارشناسان آژانس فراهم می آورد و همچنین روند عادی سازی پرونده ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای و از دستور کار خارج کردن پرونده ایران در آژانس رافراهم می آورد. به نحوی که شورای حکام  آژانس منبعد قطعنامه ای علیه ایران صادر ننماید.

این توافق با آژانس در چارچوب توافقات تنظیمی در ژنو بین ایران و گروه ۱+۵  است که آژانس مجری اجرای چندین بند از این توافقات است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.