امکان دریافت ۱۸ شبکه دیجیتالی در اهر و ورزقان

جام جم آنلاین: همزمان با اولین روز از هفته دولت از سامانه دیجیتال فرستنده تلویزیونی و رادیویی در شهرستان اهر بهره‌برداری شد.

معاون فنی سازمان در آیین افتتاح این مراسم، توسعه فناوری‌های نوین و بهره‌مندی از جدیدترین فرستنده دیجیتال کشور را از برنامه‌های سال‌جاری برشمرد.

علی عسگری درباره پوشش فرستنده اهر گفت: با بهره‌برداری از این فرستنده امکان دریافت ۱۸ کانال تلویزیونی و ۱۵ کانال رادیویی در این شهرستان فراهم شده است که با آغاز به‌کار این پروژه زمینه بهره‌مندی شهرستان اهر و بیش از ۲۰۰ روستا از سامانه دیجیتالی فراهم می‌شود.

وی در توضیح کم و کیف اقدامات انجام شده برای ارسال و دریافت بهتر تصاویر شبکه‌های دیجیتال تاکید کرد: تلاش ما در رساندن سیگنال قوی و مناسب به مردم در کنار اطلاع‌رسانی درباره نحوه استفاده از گیرنده‌های دیجیتال است.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی از تولید گیرنده‌های تک ویژن در صداوسیما که بهترین کیفیت را بین گیرنده‌ها دارد، خبر داد و گفت: قیمت آن بستگی به کیفیت دارد و بعضی وقت‌ها ارزان‌تر بودن دستگاه‌ها در بازار به‌دلیل کیفیت پایین آن است و ما در تلاشیم تولیدکنندگان دستگاه‌های گیرنده را هدایت کنیم تا به‌طور خودکار مشکلات مردم کمتر شود.

فرماندار اهر نیز در این مراسم، بهره‌مندی از سامانه دیجیتال را از نیازهای ضروری منطقه در جهت اطلاع‌رسانی مناسب به مردم از طریق رسانه ملی و مزایای شبکه‌های مختلف عنوان کرد و با اشاره به زلزله اخیر، حضور گروه‌های رادیویی و تلویزیونی را در تنویر افکار عمومی بسیار تاثیرگذار دانست و از تلاش رسانه ملی طی ده روز اخیر در ارسال اخبار و اطلاعات شهرستان قدردانی کرد.

امام جمعه اهر نیز در این مراسم نقش رسانه ملی را به عنوان تریبون نظام جمهوری اسلامی در ترویج فرهنگ غنی اسلامی بسیار مهم برشمرد و اظهار امیدواری کرد با توجه ویژه صداوسیما به مناطق مختلف ارسباران، بتوانیم نقش خود را در شناساندن این منطقه زیبا به نحوه شایسته ایفا کنیم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.