املت فرانسوی

 

اگر از طرفداران املت هستید باید بگویم هم اکنون طرز تهیه نوعی املت را که به املت فرانسوی مشهور است آموزش می دهیم .

مواد لازم :
    2 قاشق سوپ خوری زیتون
    1/2 پیمانه سوسیس خرد شده
    1 پیمانه سیب زمینی خرد شده (نگینی)
    1 عدد گوجه فرنگی خرد شده (نگینی)
    1 دسته ریحان تازه
    2 عدد پیازچه خرد شده
    1/4 پیمانه پنیر موزارلای رنده شده
    5 عدد تخم مرغ
    2 قاشق سوپ خوری شیر
    2 قاشق سوپ خوری پنیر پارمسان رنده شده
    1 قاشق سوپ خوری کره
    نمک و فلفل به میزان لازم
طرز تهیه املت فرانسوی :
۱- فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید .
۲- یک تابه متوسط تفلون بردارید . یک قاشق از روغن زیتون را داخل آن بریزید و با حرارت ملایم گرم کنید سپس سوسیس هایی را که به شکل نگینی خرد کرده اید به روغن زیتون اضافه کنید و کمی هم بزنید و بگذارید روی حرارت بماند تا رنگشان طلایی و کمی ترد شود . سپس آنها را به ظرف دیگری منتقل کنید . اگر از بابت چرب شدن املت فرانسوی نگران هستید می توانید سوسیس های سرخ شده را روی دستمال حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی شان گرفته شود .
۳- سیب زمینی ها را همراه با باقیمانده روغن زیتون , نمک و فلفل درون تابه بریزید و بگذارید با درجه حرارت ملایم ۸ تا ۱۰ دقیقه سرخ و نرم شود . برای این که سیب زمینی ها زود تر بپزند می توانید در تابه را روی آنها قرار دهید . بعد از این که سیب زمینی ها آماده شدند آنها را با کفگیر سوراخ دار از تابه خارج کنید تا روغن اضافی شان گرفته شود .
۴- در یک کاسه متوسط تخم مرغ ها را بشکنید و هم بزنید . سپس شیر , پنیر پارمسان , نمک و فلفل را اضافه کرده , مواد را با هم مخلوط کنید .
۵- در یک ظرف نچسب که می توانید آن را داخل فر قرار دهید مقداری کره بریزید و آن را با حرارت کم روی شعله قرار دهید . حالا مخلوط تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید و سپس سیب زمینی و سوسیس ها را به همراه گوجه فرنگی و پیازها اضافه کنید و آنها را با تکان دادن تابه کمی پخش کنید تا یکنواخت شوند , ولی تخم مرغ ها را هم نزنید .
۶- برگ های ریحان را درشت خرد کنید و آنها را روی سطح املت بریزید . می توانید کمی از ریحان ها را برای تزئین نگه دارید .
۷ – حالا پنیر موزارلای رنده شده را در مرحله آخر روی املت بپاشید . بعد ظروف را از روی شعله بردارید و به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه داخل فری بگذارید که از قبل آن را گرم کرده بودید .
۸- وقتی تخم مرغ ها کمی سفت شدند ظرف را از داخل فر بیرون بیاورید و آن را کمی تکان دهید تا لبه های املت از ظرف جدا شود . سپس املت گرد درسته را مانند پیتزا از ظرف بیرون بیاورید و روی تخته بگذارید تا کمی سرد شود . بعد آن را برش بزنید و داخل بشقاب سرو کنید . برای تزئین از برگ های ریحان کمک بگیرید تا یک صبحانه یا عصرانه خوشمزه و پر انرژی داشته باشید .
    منبع : کلیشه

 

همکاری در فروش - ست چاقوی سرامیکی GELENDY

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.